Alla inlägg den 21 januari 2015

Av Jenny - 21 januari 2015 16:19

Things that make you nod your head...

         

And then we have The Minions, they are a smart bunch!!

     

Av Jenny - 21 januari 2015 14:04

Här kommer en liten presentation av basenji nr 2, som flyttade hem till oss januari 2013.

     

Det här är Sundevil´s Zenyatta, hon är namne med den världskända  galopphästen Zenyatta.

Lilla Sessan som hon ibland kallas är en tjej med mkt spring i benen & ett jaktintresse som är enormt!

Rör det sig så går det att jaga, bilar, mopeder,cycklar,fåglar,katter men det största bytet är släpvagnar...

Ja denna lilla tjej slänger sig handlöst efter släpvagnar, hon är inte rädd över huvetaget =/

Men jag ska ta det från början.

När jag träffade "Sessans" mamma Saffy så var det på Österbybruks utställningen 2012, det var den absolut coolaste hund jag träffat, jag pratade med Saffys ägare & då blivande uppfödare till vårt lilla troll, Pappa Myran träffade jag senare det året på Högbo utställningen som går av stapeln här uppe i Sandviken, detta var en riktig charmör! Myran & jag diskuterade länge om det var köttbullar eller kyckling som var det godaste godiset att få i utställningsringen.


Pratade då igen med med blivande uppfödaren då Saffy & Myran ägs av samma person =)

Zenyatta kommer ifrån kenneln Sundevils i Upplands-Väsby i Stockholm, uppf Michellé O.


 Pappa Myran    Mamma Saffy

US CH Se uch NordJw-07                       US CH Meisterhaus Signet Out Of Your League
Dipop Red Dancer



När Michelle talade om för mig att parningen var gjord så väntade vi med spänning på resultatet. Ja och resultat vart det 6st små röda knorrsvansar.

3 pojkar & 3 flickor, och en av dessa tjejer skulle landa här.

Jag åkte ofta över till Michelle med kameran i högsta hugg så fort de var redo för att få främande, det var så otroligt spännande att få följa dessa små liv!

När 8v äntligen hade gått så var det dags för mig att ta Den resan till Upplands-Väsby för att hämta hem vår lilla "Sessa"

JumJum var väl inte allt för förtjust när denna lilla krabat satte sina tassar i huset, men det tog inte lång tid innan han inte kunde motstå denna söta lilla dam.

Idag är Zenny 2 år och har vuxit upp till en vacker tik, som i år ska få visas i vänster varv hon med.

Att hon inte vistats så mkt i ringen år 2014 var pga mitt intresse & att hon varit extremt omogen vilket gjorde mitt beslut att vänta mkt lättare.

Ja som med Jumjum så finns det oändliga historier om Zenyatta & en uppsjö med bilder.

                 





Tidigare månad - Senare månad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards