Direktlänk till inlägg 26 januari 2015

26 januari-2001

Av Jenny - 26 januari 2015 09:44

Var den dagen som mitt liv förändrades , till det bättre för det var den dagen Du föddes.

Den dagen som jag vart en stolt förälder till dig min underbara son!

I dag är det 14 år sedan du såg dagen ljus. Kl 13.02 tittade du ut, 4060g & 52cm Detta var en fredag!


Kl 02,45 vaknar jag av att kroppen känns "konstig" Var då 3 dagar över tiden då du var beräknad den 23/1 Men du hade inte så bråttom att komma ut till oss.

Gick iaf upp ur sängen för att besöka toaletten, din pappa ligger fortfarande och sover. Känner på vägen till toa ngt som säger "pop" i kroppen, kan förklaras som ljudet när du skruvar av locket på en sylt burk för först gången fast det hörs inte utåt utan mer "i" mig.

Där gick vattnet, men inte så där som på film där det bara forsar uren mer bara ett droppande, din pappa sover fortfarande =)

Jag ringer BB och frågar vad det är och om det är farligt då du är mitt första barn så var jag ju inte så säker.

Fick informationen att ta det lugnt då vi kom överänns om att jag inte hade några värkar, kl är nu ca 03.10

Väcker din pappa som flyger ur sängen och ser ut som om jag sagt att det var en mördare i lägenheten, skräckslagen med andra ord, tills det att han vaknade till liv ordentligt.

Efter att ha plockat ihop saker till hundarna som nu skulle iväg till hundvakten, som hade planer just den dagen , hennes exakta ord löd -Inte den 26e bara för då har jag redovisning på min kurs.

Ja vem har sagt att jag är duktig på att lyda ;)

Lyfter luren för att ringa Camilla och hon svarade på den 2a signalen och fattar direkt att det var jag och att du var på väg.

Vi bodde vid detta tillfälle i Jordbro utanför Stockholm & Camilla bodde i Skogås, turen var väl att det låg i linje med vår väg mot BB, för nu kom värkarna och ont gjorde det!

Ca kl 04,30 var vi i Skogås hos Camilla för att lämna hundarna, där sitter jag i bilen och väntar medans pappa din trampar upp till porten för att lämna över hundarna med deras tillbehör dill en yrvaken Camilla, men tror du inte at de tyckte att detta var ett ypperligt tillfälle att ställa sig att prata, vad de pratade om får du fråga dem om för jag hade ont, men efter ca 5 min fräste jag ut genom bilfönstret att de kunde ju prata vid ett senare tillfälle...För nu ville jag till BB.

Kl 05.10 checkade vi in på Huddinge sjukhus BB avd.

Vid den här tiden hade jag rejält ont av värkarna och kände inte för att vara trevlig mot din stackarns pappa som inte riktigt visste vilken fot han skulle stå på =)

Barnmorskan som tog emot oss var en barsk finsk kvinna som inte tyckte att jag skulle ta ngt för smärtan utan bad mig gå runt, och om det vart för mkt så kunde jag ju få lite lustgas , kan ju bara tala om att den inte fungerade på mig.

Som "tur" var så var det snart dags för skift byta kl 06,30 då kom den barnmorskan in som skulle vara med oss hela vägen , hon hette Sarah. En sådan trevlig kvinna som förstod att jag hade ont och erbjö epidural, vilket jag med glädje tog emot, läkaren kom efter ca 30 min för att sätta epiduralbedövningen och genast då försvann smärtan, det enda jag kände var hur magen drog i hop sig. Nu var det dag för en tupplur, pappa ja han kunde inte riktigt slappna av, men han försökte så gott han kunde =)

Jag vaknade vid 12 snåret och kände att nu börjar det göra riktigt ont igen och fick då påfyllning, mmmm smärtan försvann.

Men nu tyckte du att du väntat länge nog, du skulle ut!! Ja & ut kom du kl 13,02.

En frisk liten pojke som skulle komma att få namnet Anton =)

Men nu är du inte så liten längre 180 lång och idag 14år, tänk vad tiden har gått fort!

Älskar dig mitt hjärta!

Somna har du alltid kunna göra på de mest udda ställen.

       Full i bus & hyss var du alltid =) Stora Idolen var vid denna tidpunkt 3års ålder , Spindelmannen.

     

   

   

 Du & Jag & Lilla syster

 Du & Morfar

Du & Pappa 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards