Alla inlägg under januari 2015

Av Jenny - 11 januari 2015 12:26

Ja man kan ju lugnt påstå att vi har fått en del snö =)

Jag var ut och knäppte lite kort med kameran som används allt för sällan av mig, den tillfaller Melody oftare.

Men så idag var jag ut och försökte knäppa på samma träd/ buskar... Gick väl sådär ;)


            Dessa var ifrån igår: Lördagen den 10/1-15


            Detta är ifrån idag 11/1-2015

Av Jenny - 11 januari 2015 08:24

  God Morgon iaf för er som precis vaknat, själv var man uppe kl 06,10 precis som på en vardag.

Jag har insett att jag är en sådan rutin människa att det nästan är skrämmande. Iaf när det gäller morgon rutiner & kvälls rutiner.

Men samtidigt så tror jag på det här med rutiner , speciellt när man har barn, det ger ( vad jag tror) mer trygghet i vardagen.

Jag har kört samma morgon rutiner sedan Anton var 1år, och för mig & mina barn så fungerar det alldeles utmärkt =)

Vi har lugna & fridfulla mornar inget bråk inget tjafs, har så många vänner runt omkring mig som har sådan tjohej på mornarna, vilket gör att jag inte kommer att sluta med mina rutiner =)

Kvällarna lika så, middag, läxor, fritid, sedan har de ju olika läggningstider med tanke på åldersskillnaden.

Men visst är det så att rutiner inte fungerar för alla fast jag tror att håller man sig till samma sak ( vilket kan låta otroligt tråkigt för många) så kommer det att bli bättre =)


Nu är det iaf här tid för att greppa snö skyffeln och skotta undan om vi vill komma ut ur huset eller få ut bilen ur garaget , för här har det kommit massor av snö!

Av Jenny - 10 januari 2015 17:35

Varje lördag så testar vi ett nytt recept då vardagarna går mkt på rutin och det ska gå hyfsat snabbt =)

  

Idag testade vi snabb Torsk i Rödcurry pasta.


1 pkt Torskfilé ( 400g)

2 morötter

1 Röd paprika

2msk röd curry pasta

1 burk cocos mjölk

2 msk citron saft


4 portioner Ris


Om fisken är fryst, se till att tina den så att du kan skära den i mindre bitar ca 3*3cm

Fräs grönsakerna i lite olja & tillsätt den röda curry pastan & cocos mjölken & citron saften, låt det sjuda i ca 5 min, lägg sedan i fisken, låt koka upp sedan sjuda i ytterligare 3-4min.


Koka riset enl anv på paketet.


Severa gärna med sallad =)


Det var väldigt gott...



Av Jenny - 10 januari 2015 07:02

Eller ja iaf morgon.

För tydligen under natten så bestämde sig en förkylning att jag var dennes nya boplats*suck* Så nu har jag både feber & förkylning och det var ju inget som jag önskat med tanke på helgens planer =(

Men med ngn panodil i kroppen så ska det nog lösa sig iaf =)


Än så länge så är det bara jag som är vaken men jag inväntar den lilla Lärkan vilken minut som hellst, hon är inte ngn sjusovare direkt...

Sonen ja han är ju tonåring så honom räknar jag inte med föränns vid 11-12 snåret =)


Så vad händer idag då?

Fm blir lugn då jag inte gillar stress när det entligen är helg, sedan på em så är det fin främande på ingång sedan vid 17 så bär vi iväg på Julgrans plundring på Göransson Arenan med barnen .


Men nu ska jag krypa ner i soffan bredvid/ under mina tre värmekuddar ( läs hundar) Och vila innan lill Lärkan kommer smygandes.


 



Av Jenny - 9 januari 2015 14:27

Ja då har jag hittat tillbaka till blogg världen =)

Hur länge jag stannar denna gång ja det återstå att C .....

Vad kommer denna blogg att handla kan man ju fråga sig..Den kommer nog att innehålla allt mellan himmel & jord =)


Vem är då ja?

Jag är en mamma till 2, sonen på 13 blivande 14åring (januari) och en dotter på 7 blivade 8åring (februari) och så fru till en man som står ut med alla mina "ideér" och äventyr ,Och de kan vara en del *S*

I familjen finns även 3 basenjisar ( hundar)

Vi har Fia, den äldre damen i flocken- 7år, sedan så har vi Kungen i familjen JumJum han är 5år & så har vi barnungen Sessan hon är 2år men man skulle nog tro mer på 6 månader *suck*


Men det får bli denna fredagens lilla inlägg.

Måste ju lära mig själva sidan =)

  Jag & mina älskade barn skolavslutningen 2014.


Trevlig Helg.

Tidigare månad - Senare månad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards