Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Jenny - 5 februari 2015 10:54

Ja det är ju ngt som man utövade som barn, men nu i vuxen ålder så är det barnen som sköter den delen =)

Jag har 2 vintersports barn.

Melody åker skridskor & nu så har hon hittat längdskidor.

  Vår Isprinsessa  


Melody har dock ett bredare intresse fält än vad Anton har för till våren så har hon bestämt sig för att lägga skridskorna på hyllan ett tag & börja med kampsport, vilket jag tycker ska bli jätte spännande!

Antons intresse ligger emot Bandy, ja vi bor ju i Sandviken så det kanske säger sig själft ;)

Vid varje friåknings tillfälle i ishallen eller på Göranssons Arena så hittar man mina två, medans vi vuxna sitter i Cafeterian och väntar till de är klara och det kan ta en timme eller 2 =)

 SAIK mössan han fick ifrån A-lagets ena tränare. Han har även fått en SAIK tröja & klubba & halsduk mm ifrån killarna i A-Laget =)   

Anton missar inte en enda hemma match med killarna inte heller deras träningar =)

Han är en hängiven suporter!

Men hans intresse har oxå breddats ngt denna vinter och nu vill han börja på hobby nivå att åka slalom.

Men han vill även åka längd skidor med sin lilla syster.

  Syskonen på isen.


Nu är det till att införskaffa skidor =)    ( näe inte till mig)

Vi är dock så lyckligt lottade att vi har släkt & vänner som har begagnade skidor så att vi kan testa och se om det är ngt de vill fortsätta med.

Och är det de, ja då är det till att införskaffa nya set inför nästa vinter säsong!


Jag kommer själv ihåg när jag var i Melodys ålder och åkte längdskidor medans min pappa gick/ sprang bredvid =)

Men jag har kanske turen att jag kommer undan det med tanke på att båda barnen kommer att infinna sig i längdspåret =)

Jag är väldigt öppen till vad mina barn vill utöva för sporter, Anton har provat fotboll & innebandy men det var inget som intresserade honom så då fick han sluta, Melody även hon har testat fotboll & gymnastik  men lika där, intresset fanns inte.


Därmot så älskar båda barnen att cyckla på sommaren, jag tror aldrig jag kört runt så mkt med cycklarna fast surrade på bilen så att de kan testa nya vägar & skogs spår, som tur är så kommer jag undan där med då de tycker det går alldeles för sakta när jag ska cyckla med...Konstigt nog

  


Men jag är glad att mina barn är vad jag kallar för utebarn =)

De sitter inte fast framför Dator, Tv eller Tv spel utan är villigt ute & rör på sig med vänner och genom deras intressen.






Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards