Alla inlägg den 11 februari 2015

Av Jenny - 11 februari 2015 19:51

               

Val

Av Jenny - 11 februari 2015 18:55

Ja val är ju ngt som vi alla gör, vi väljer vilka vänner vi vill ha, vi väljer vad vi ska äta, vad vi vill titta på på Tv, mm..

Hela våran vardag innehåller ju val & valmöjligheter.

Finns det ngt vi inte har ett val i?

Ja det finns det.

Vi väljer ju inte vem vi blir kär i,( ja iaf inte jag, det bestämde mitt hjärta) vi väljer inte heller våra föräldrar, det är ett val som gjordes åt oss, vi väljer inte heller hur andra människor ser på oss ..Men vi kan välja hur vi ser på andra!

Så mkt annat väljer vi, yrke,  klädet , att städa eller inte städa ja ni förstår vad jag menar!


 

Vilka val man än gör här i livet så måste man ju stå för dessa, ett val är ju ngt som man faktiskt funderat på innan man tar beslutet , men hur man än kommer fram till sitt beslut,är att just välja, för den vägen är ju olika för oss alla!

Men det viktigaste valet kan jag tycka är ju att skaffa barn, det är ju vi som "blivande" föräldrar som faktiskt måste välja, för det är ju ett nytt liv vi väljer att föda fram.

Ett liv som kommer att följa med oss tills den dagen vi dör, ett liv som faktiskt inte går att välja bort när vi väl gjort valet att bli föräldrar.

En vän sa till mig en gång ngt som fastnade

- Du har ett val när det gäller dina barn! Att ha dem eller att inte skaffa, men du kan inte ångra dig efteråt.

Jag har Aldrig ångrat mina barn, jag skulle ta ner månen om jag kunnat!

En sådan stark kärlek som man känner för sina sina barn är en kärlek så stor att den inte kan beskrivas!

Skulle jag välja bort mina barn? ALDRIG!

Men visst händer det saker i livet som gör att man kanske måste välja när det gäller sina barn.

Livet är inte alltid " en dans på rosor".

 

Ja det är många val vi gör i våra liv, ngt vi aldrig kommer ifrån.

Oavsett vad det gäller!

Jag väljer att älska, jag väljer att ha hund, jag väljer att ta hand om min familj, jag väljer mina vänner.

Ja dessa är några av mina val, Vilka är dina?

Ångrar jag några av mina vardagliga val, ja visst gör jag det.

Tror inte att det finns ngn som inte har ett val man inte ångrat.

 








Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards