Alla inlägg den 17 februari 2015

Av Jenny - 17 februari 2015 17:48

Hur ofta går jag till frisören?

Inte så ofta som jag skulle behöva.....

Ja inte lika ofta som jag skickar mina barn iaf =)

Nu är det dax igen för båda 2, Melody funderar dock på att spara till långt hår men hon gillar ju inte toffsar eller flätor eller annat "kraffs" som hon själv säger , i håret.


Ja ni som har träffat min dotter vet att hon har väldigt bestämda åsiker om saker å ting, inte direkt så att jag kan tvinga henne till ngt hon inte vill själv när det gäller frisyr eller klädval.

Hennes frisyr idag ser ut så här när hon är nyklippt:

       

Kort uppklippt i bak och längre ifram, nu har även luggen börjats att klippas snett.

  precis som Victoria Beckham.


Anton som har ett grymt tjockt hår säger faktiskt idag till själv när jan tycker att det börjar bli för varmt om huvudet =)

Men han kör på en mer tuff kill frisyr, ja samma frisyr som han har haft de senaste 10 åren och han passar i den!

  Kort på sidorna och längre upptill.


Melody går bara till en viss frisör salong här i stan. Lekri, hon vägrar att gå ngn annan stans, hennes motivation lyder, -Mamma, det är de enda tjejerna som lyssnar på hur jag vill ha det , plus att du kan sitta kvar i stolen de vet precis hur jag vill ha det utan att du ska förklara.


Anton går till en annan frisör, han har gått hos samma frisör i 10år, Anton tycker att det är en bra frisör ( vilket det är) och det är så kul när man kommer dit när han säger till Anton

- Samma som vanligt?


Vi kan säga att vi är våra frisörer trogen!

Ja och som sagt nu är det dax igen, det är nog en 10v sedan sist.....






Av Jenny - 17 februari 2015 08:35

Ja efter att ha träffat alla goa människor i Lördags så känner jag mig otroligt laddad inför kommande utställnings säsong.

Ja det kanske inte blir så mkt ställande för min egen del men jag tycker att det är lika kul att bara vara där och se alla vackra hundar och deras trevliga ägare!

 

Tanken ligger ju i att försöka iaf få lite rosetter på den lilla damen här hemma, men det är lättare sagt än gjort då det är bra konkurrens i basenji ringen och jag då som inte är en sådan inbiten tävlings människa vilket kanske gör det en aningen svårare, men ngt jag iaf gör är att ta det seriöst!

För självklart vill jag ha ett exellent på fröken men nöjer mig ju oxå där.


Vecka 19 så drar jag igång ringträningen, både i Sandviken & Gävle , måste bara få säga att det är så kul att få detta uppdrag då jag ändå är så ny innom utställnings världen!

Jag har som vanligt lättare att lära ut en att göra det själv ;)

 


Men jag tycker inte att denna träning bara är till för dem som ska ställa ut , utan det är en väldigt bra social träning för alla hundar!


I år ska det dock bli extra kul då denna snygga herre ska drillas lite extra,

    Akilles - Mog-Urs Mr Diamond


Han ska nämligen sattsa på sin utställnings karriär, vi ska nämligen åka till Norge, Danmark & Finland med denna kille, ja självklart så kommer min lilla fröken att följa med för att försöka få ett cert eller 2, men Akilles är ju redan svenskt utställnings Champion så där går det ju lite fortare =)


I år ska jag även försöka få med mig Sandra ,men det kan bli svårt då hennes intresse ligger mer åt lydnad & agility, men hon tycker ju om hundar och hon skulle göra sig så bra i ringen med sitt lugn och harmoniska sätt med hundarna.


Självklart så är ringträningen öppen för alla , gammal som ung!

Det skulle vara kul att få in flera barn då de är vår nästa generation även i hundvärlden. 

Melody kommer att få vara med då hon hon har sin egen hund Fia med sig, Fia kan ju det här med utställning och är en lugn & stabil hund som inte har ngt intresse i andra hundar, vilket gör det lättare!

Men Melody´s intresse för hundar bara växer & växer!!


    


Så nu laddar vi inför Utställnings säsongen 2015!











Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards