Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Jenny - 23 februari 2015 13:10

 

Ja nu har det blivit sportlov här, så nu ska vi sova länge på morgonen & vara uppe sent...

Eller inte, här är vi kvällströtta som vanligt plus att det där med sovmorgon inte riktigt passar oss, Melody & jag vaknade kl 06,30 som vanligt så då var det ju bara till att gå upp för varför ligga & dra sig när man kan ??


Anton kommer att tillbringa lovet hos pappa sin.

Jag kan ju bara gissa vad de kommer att hitta på....Slappa ;)


Så det är bara jag & Melody hemma om dagarna för Mattias jobbar ju, men jag tror inte att det stör han allt för mkt då han "slipper" att sitta i ishallen i flera timmar, för det är där jag kommer att vara parkerad större delen av lovet, på friåkningstiderna!

 

Melody kommer även att prova på Bandy nu under lovet och då menar jag bandy på skridskor, hon vill ju åka skridskor men inte med tights & kjol. Så nu tar vi fram bandyskridskor & klubba ist, hon får göra precis hur hon vill när det gäller utövandet av sporter.


 

Så till hösten så kommer hon att börja på Karate/ kampsport och även om hon tycker att det är roligt, bandy.

Ja man kan ju säga att hon är tvärtom sin storebror, han har aldrig haft intresset att utöva ngn sport, vi har testat, för självklart så ska man få prova!

Däremot så ju Anton alltid älskat att cykla , ja mer eller mindre året om så han har ju bytt cyklar väldigt ofta då han mer eller mindre har "slitit" ut dem =)

 


Så iad började som sagt vårat sportlov, men idag valde vi att åka till biblioteket för att låna de sista Nelly Rapp böckerna, vi har 2 kvar i en sterie på 13 böcker. Vi eller rättare sagt Melody ska läsa för oss, Trollkarlens bok & Spökaffären.

                         


En väldigt bra serie när man precis har lärt sig att läsa, stora bokstäver men inte allt för mkt text.


Men så har vi ju det där med mat, att jag ska komma på vad vi ska äta varje dag 2 måltider om dagen...Inte min starka sida kan vi väl ju säga...

Man blir ju om jag ska vara helt ärlig lite bortskämd när de går i skolan, då behöver jag ju bara tänka på middag & kvällsfika. Men nu så ska jag ju komma på vad vi ska äta till lunch oxå, för när det bara är jag hemma så går det ju att bara ta ngt, behöver ju inte vara lagad mat så att säga.

Men vi var iaf förbi Willy´s efter bibblan för att fylla på lite av frukt & grönt avdelningen här hemma.

Ja Melody plockade & jag betalade =)

   

Så till middag har Fröken Lärka bestämt att det blir bacon lindade sparris med lax & kokt potatis.


Hur ser erat lov ut?

Hur lägger ni upp era dagar när det gäller mat & aktiviteter?




Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards