Alla inlägg den 3 mars 2015

Av Jenny - 3 mars 2015 11:05

Ja det är vad denna vecka innehåller.

En massa möten.

Hur kommer det sig att man alltid lyckas lägga dessa samma dag eller varför inte gärna fler under hela veckan.

Ibland undrar jag verkligen hur det går till...För att ifrån ena veckan inte ha ngt alls sedan veckan därpå ha 5-6 st..


I går ( måndags), så var det intervju som låg på schemat, ja jag funderar på att byta yrkes branch. Jga älskar verkligen zoo branchen men känner nu efter 8 år att det skulle vara kul att utvecklas och göra ngt annat. men jag kommer absolut vara kvar i butik så mkt kan jag ju säga.

Jag älskar ju själv kundbemötandet, det är ngt som verkligen passar mig! 

Jag vet ju hur jag vill eller inte vill bli bemött när jag kliver in i en butik så jag går efter de riktlinjerna och de har fungerat i alla år.


Ett leende och ett bra lyssnar öra är ngt man kommer långt på, ett tale sätt inom butiks branchen som jag tycker är så passande är:

- Du ska inte ha en krokodils mun utan en elefants öron för att vara ett bra butiksbiträde!

                                              


Idag & på torsdag så är det läkar dax, jag är inte en person som går till läkaren ofta men denna veckan har jag 2 träffar med " farbror" doktorn.

Sist jag var hos läkaren för min egen skull var nog närmare 5 år sedan...Iaf när det gäller detta problem, fötterna.

Jag tycker inte om att gå till läkaren, men vem gör det?

 

Idag var det möte pga just mina fötter, jag har nämligen hälsporre och det har jag haft de senaste 11 åren, en hälsporre kan nog förklaras på många olika sätt, men man får det oftast iaf av att man slarvar med sina skor.

En läkare sa till mig att byta skor 3 gånger om dagen , börja med en sko som har lite av en klack för att sedan "byta" ner sig vart efter dagen går.

Mitt läkar besök för 5 år sedan var av just detta skäl, då vart jag rekomenderad att ta kortison spruta i hälarna, hua..Jag och nålar är inte en bra kombination!!!

 

Men när jag väl bokat min tid ( efter en lång tids funderande), för att få sprutan så fick jag en "spring" läkare ( En äldre herre) ifrån Uppsala som sa att han inte rekomenderad mig att spruta kortison i( mer än hjälpa) mina hälar då jag har haft "problemet" för länge och risken finns att det skulle kunna förstöra det lilla fettet jag hade i mina hälar. Vilket inte skulle göra saken bättre.

Gissa om jag vart glad, för jag hade hört att det skulle göra ont som FAN!

Det han rekomenderade mig var " gungskor" sådan som ser ut lite som foten på en gunghäst, den skon gör att man sträcker ut de trådar som går igenom foten vilket gör att smärtan lättar.

Sagt & gjort jag trampade i väg och köpte mig ett par nya skor och ja jag kan ju tala om att det vart mkt lättare att stå på fötterna efter 10 timmar på ett betonggolv =)

Men nu så har det blivit sämre, så jag ville kolla upp om det finns ngt annat allternativ som kan hjälpa mina fötter. För ngn spruta blir det Inte!


Imorgon är det dags för möte nr 3, utvecklings samtal för Anton, där både jag & Jonas kommer att gå.

Mattias hade velat gå han med men han får vara hemma med en sjuk liten Lärka istället.

Melody har ju redan haft sitt utvecklingssamtal och hon ligger jätte bra till.

Hon ligger på LUS 10, vilket kanske inte säger er så mkt men det är utvecklings trappan de går efter i skolan idag.

Hon ska ligga på LUS 7-9 för att vara godkänd i åk 1.


Men som sagt nu är det dags för Anton.

Jag har ju mail kontakt med många av Antons lärare då jag vill ha en bättre insyn i hans lärande, han är jätte duktig på lektions tiden men dock en aningen slarvig när det gäller att ta med sig läxan hem så det är till en jätte stor hjälp att få veta av lärarna att det finns en läxa som ska med hem.

Tur är väl att killen har ett enormt "läshuvud" så det gör att han klarar sig  undan ibland, men det är ngt vi ska ändra på.

Han är godkänd i alla ämnena men han måste ändå se till att plugga, det krävs ju en del när man går i 7an.

 

Han har ju tre vuxna, ja plus lärarna som stöttar & puschar han i skolarbetet men vi kan ju inte göra allt åt han, lite måste killen sköta själv =)

Men jag är otroligt stolt över båda mina barn men en liten aningen mer över Anton då han inte fick den bästa skolstarten men ändå lyckas så bra!

När det var dags för Melody att börja i 6års gruppen så visste vi ju vart hon Inte skulle gå, så hon har ju fått rätt start i skol livet redan ifrån början vilket gör att hon får det lite lättare.


Jag älskar båda mina barn  precis lika mkt och kommer Aldrig att göra ngn skillnad på dem! De är precis lika mkt värda och äger precis lika stora bitar av mitt hjärta!  


Sedan har vi det sista mötet denna veckan, som sagt ytterligare ett läkar besök, men det är inte ngt jag känner för att ta upp här just nu. Men vem vet, en dag kanske.....


  Så den här veckan är / blir det mkt springande mellan olika mötten och som sagt nästa vecka inget inbokat ( som det ser ut just nu i skrivandets stund iaf).










Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards