Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Jenny - 4 mars 2015 08:36

Alla gör vi misstag, stora som små.

Men lär man sig av sina misstag? Ja jag gör det iaf, men gör du?

Gör man om samma?      Eller gör man nya?        

                                                  
     



Självklart gör vi alla misstag, några stora, några små, gjorde vi inte misstag så skulle vi ju inte lära oss några nya saker.

Jag har absolut gjort misstag, både i arbetslivet & privat, vem har inte det?

Vissa som man kan skratta åt andra som gör att man "kliar sig i huvudet" och säger

-Hur tänkte jag nu?!?

Men hur länge ska man behöva få höra om sina misstag? Finns det en preskiberings tid för misstag? Eller ska man få höra om dem för resten av sitt liv?

                        

Men hur kommer det sig att det finns människor som kan göra så stora misstag , göra så många människor illa , men ändå inte lära sig något av det?

Utan de fortsätter, de drar ner andra i sina misstag...Utan att inse att det är fel, att inte göra om dem...

Jag lär mig av mina misstag , jag går vidare. Varför "älta" i ngt som man antagligen inte kan göra ngt åt?

Hur gör du?

Hur löser du dina misstag?

Skyller du på andra, eller erkänner du ditt fel?

Visst kan det vara tufft att erkänna, men känslan efteråt blir oftast bättre.

Jag har kommit till den insikten de senaste åren att mina misstag är just det mina, ingen annans!

Fråga & du ska få ett ärligt svar , ngt som gör det hela mkt lättare.

Jag skyller inte på någon annna, hur skulle jag kunna göra det? De tog ju inte beslutet åt mig, oavsett vad det var /är.

Jag tar ansvar för de, men hur är det med andras misstag ? Misstag som gärna skylls över ...Hur är det med dem? Är det ngt som jag ska ta på mig, nej absolut inte. Det ska inte du heller, ta aldrig åt dig ngn annans misstag!


Jag börjar bli så otroligt less på att få höra samma sak hela tiden, den har gjort si den har gjort så. Ja precis, Den HAR gjort, den  gör inte!

Visst finns det människor som gör om samma sak om och om igen, ja då kan det kanske vara mer befogat att undra när denna människa ska sluta, ska förstå att det är fel, att lära sig och erkänna sina misstag?!?

Men det är inget som vi kan göra ngt åt, för dessa människor måste komma till självinsikt innan de kan se sig själva.

                                                  
         




Finns det misstag som man aldrig kan förlåta?

Absolut!!

Behöver man påpeka detta om & om igen ?

Nej!


Ska man använda en persons misstag för att skapa osämja mellan olika personer?

Ska man använda en persons misstag för att misskreditera en person?

Ska man använda en persons misstag för att såra om & om igen?

Ska man använda en persons misstag för att hota?


Alla dessa frågor har för mig bara ett svar!   NEJ


                                                  
              


Det finns ju personer som aldrig kan släppa taget, utan de är lite som en hund med ett ben, vägrar låta det ligga.

Självklart tycker vi alla olika i den här frågan.

Men det här är ju mina tankar, mitt sätt att fundera.


Hur länge låter du en person få höra om sina misstag?

Då menar jag de större, inte de som man kanske gärna skämtar om senare i livet =)



 



Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards