Alla inlägg den 7 mars 2015

Av Jenny - 7 mars 2015 08:36

                                            

Nä jag bara skojade, jag vaknade när Mattias stängde ytterdörren kl 05,30 och kunde inte somna om så det var bara till att klä på sig & gå upp och slå på tv´n.

Man skulle ju kunna tro att hundarna skulle kunna tänka sig att gå ut, men inte då för det är ju iaf basenji´n vi pratar om.

Det är nog den mest morgon & kvälls trötta ras jag varit med om, visst är det skönt att de kan sova på morgonen men om jag ändå är vaken så kan väl iaf de oxå vara det..  


Nu är iaf både hundar & Melody vaken så dagen kan ju börja, ja jag räknar inte direkt med att Anton ska komma up på de närmsta timmarna =)


Igår vart det en riktig familje kväll. Det trodde jag faktiskt inte, men se så fel jag hade!

Vi började med att köra turnering på Antons Xbox, NHL 15 var det som gällde, ja vi kan väl säga så här..Inte riktigt min starka sida men man måste ju vara dåligt på ngt eller hur ;)

Jag förlorade mot Anton med 5-17, vi kan ju säga som tonåringarna..Jag suger ....

Melody & jag var mer jämna i vårat spel, det slutade 3-3, så jag tror att vi får spela oftare.

Mattias & Melody slutade 0-2, ngn nämner inga namn ( Mattias) klagade på att kontrollen var fel inställd ... Vet inte ja, tyckte den fungerade som den skulle.

 

Nåja ngn match mellan mig & mannen vart det inte , men däremot mellan Anton & Mattias.

Anton var då så "snäll" att tala om för Mattias att man kunde ställa in sin kontroll på 3 olika sätt, ja där fanns det ju en inställning som heter NHL 94 ja den passade herrn och det vart en jämn match, för det var tydligen "rätt" på kontrollen då. Det slutade med att Anton vann med 5-4.


Kul hade vi iaf!

Vid 8 så var det ju dags för Let´s Dance och hör & häpna, vi fick sällskap av Anton! Jo han sträckte ut sig i soffan med sina långa ben och tittade på dansande kändisar han med.


Vi såg dock inte på hela programmet då Melody somnade på soffan & Mattias skulle ju upp kl 5 så när Melody somnade runt 22,30 så rundade vi av, ja iaf Mattias & Jag.

Anton drog igång sin dator & började att snacka med kompisarna över nätet, tror han stängde ner vid 12 snåret.

Det är lite kul att titta på han där han ligger i sin säng med datorn igång samtidigt som tv´n är på & mobilen finns i handen.  

Jag har frågat vad han gör just med tanke på att han pratar över datorn men håller på med telefonen samtidigt, jo han spelar på mobilen...

Ehh jag använder min för att prata i brukar jag säga och får då en blick som man kan säga dumförklarar mig *s*

Älskade unge!!


Imorgon laddar vi för semifinal 5 i bandyn, Saik- Hammarby, nu är det final plats som gäller,

hela familjen ska gå, ja to.m Mattias fast han inte är intresserad =)

  Vi får väl hoppas på en repris i från förra året!





Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards