Alla inlägg den 10 mars 2015

Av Jenny - 10 mars 2015 08:42

Ja det hade vi en åt Anton när han kom hem ifrån skolan igår =)


Vi har köpt finalmatch biljett åt han, så det innebär att han kommer att åka till Stockholm för att se Bandyfinalen mellan SAIK & Västerås.

Gissa om killen vart glad!!

Jag har fixat så att han kommer att åka med några i supporter klubben & deras privata buss så att de ser till att han kommer hem igen, nog för att jag litar på han för han har ju ngt som jag inte har och det är ju ett lokalsinne, men det gör ju mig lite lugnare med att veta att han för det första vet vilka han ska åka med plus att han vet vilka han ska gå efter så han hamnar på rätt buss hem=)

                                                 

Det första han gjorde var att ringa sin morfar för att tala om för han att nu ska minsann Västerås få pisk, för Saik kommer att ta hem guldet i år igen..Det är så roligt att lyssna på deras diskutioner ibland, det är oftast om bandy, spelare , matcher mm..Ja sådan som en annan inte har riktigt den koll på, som ni kanske förstår så hejar morfar på Västerås i bandy =)

                                                   


Undertiden som Anton är i stockholm så ska Melody och hennes kompis Amanda gå på bio, de ska få gå "själva" .

Jag ska skjutsa in dem och sedan bara se till att de kommer in i rätt rum för att sedan sätta mig på fiket & vänta.

Det var ju lite sura miner på fröken då hon tyckte att hon oxå kunde ha fått åka på bandy med Anton men vi sa att om de går vidare nästa år så ska vi åka allihopa.

Så istället för bandy så blir det bio & mat. Tjejerna har dock inte bestämt vilken film de ska se så det återstår att vänta & se vad de väljer.

 

Måste få säga att det är så skönt nu när båda barnen har blivit så stora, man kan prata om så mkt olika saker och de förstår på en helt annan nivå.

De vill göra mer saker utan att ha oss föräldrar med, vilket jag inte vet om jag gillar ;) För även om de har blivit "stora" så kommer de ju alltid att vara mina små, de kommer alltid att vara min prio 1 och jag kommer alltid att försvara dem med näbbar & klor precis som vilken annan förälder som helst skulle göra ...

Men jag gissar att det inte bara är jag som tänker så om sina barn?!?


Ta bara som igår så hade jag och Anton en jätte bra konversation när vi gick ner till Ica för att hämta ut ett packet på posten.

Vi pratade om val som jag varit tvungen att göra och varför jag gjort dem, han förstod och sa sin mening & syn på det hela. Det var en riktigt bra vuxen diskution.

Lika så med Melody även om hon bara är 8 så går det att prata & förklara på en helt annan nivå gentemot när hon var 4, vilket kanske säger sig själv =)

Hon säger sin mening och vad hon tycker och tänker om saker & ting.

För det är ngt som är bra med mina barn, de vet vad de vill och är absolut inte rädd för att tala om det!


Så denna helg är fullbokad men en massa skoj för barnens del och snart så är det ju dags för Påsk Lov, det är ju bara 2 1/2 vecka dit, tänk vad tiden springer iväg....

 







Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards