Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Jenny - 15 mars 2015 12:52

Ja ett stort Grattis till VSK till segern i går. Visst inte vad vi Saikare hoppades på men vi laddar om inför nästa säsong och sträcker stolt på oss för att ha fått ett silver och tagit oss ända till final.

 


Anton var igår taggat till tänderna och suktade efter att få åka, nya tröjan var på plats & halsduk & mössa, men vi insåg snabbt att han kommer att han kommer att få en ny mössa med E.Pettersson på, för det går ju inte att ha Bäck på mössan & Pettersson på tröjan *s*

                                                                  

Halv 11 skulle bussen gå ifrån Lassas & sedan var det fullt ös hela vägen =)

Trots förlust om guldet så var killen super glad och nöjd när han kom hem. Är så otroligt glad att han fick åka privatbuss med större delen av supporterklubben & att de höll koll så att han hamnade på rätt buss hem =)


Melody hade i sin tur en rolig kväll med sin kompis Amanda, de var som sgat på bio och sedan var de och åt, jag var självklart med som en stöttande hand men de skötte det mesta själv.

Lite stolt över båda tjejerna som inte valde att äta på McD utan faktiskt ville ha pizza ist då vi har pratat mkt om vad McD hamburgare innehåller eller vad de inte innehåller.

Nu säger jag inte att pizza är nyttigare men lite bättre...


Så idag har jag två slöa barn som inte gör många knop, Melody är ute och leker med kompisar ifrån området & Anton är uppe hos Jonas och slappar framför Tv´n.




Av Jenny - 15 mars 2015 09:44

Satt i går och tittade på en repris av Saturday Night Live och gäst skådespelare var Dakota Johnson som spelar Anastasia Steel i filmen 50 Shades of grey.

Jag har själv inte sett filmen och känner inte för att se den. Jag tror inte att den kan bli riktigt så som böckerna, vilket säger sig själv men det kommer nog att saknas så många viktiga detaljer som böckerna har. Men det är ju oftast så när en bok ska bli film.

 

Jag har själv läst alla 3 böckerna efter att ha hört att de skulle vara så bra, men jag vet inte om de var Så bra?

Första boken ska jag ärligt säga inte föll mig i smaken alls, det hade inte med själva bdsmét att göra utan jag tyckte att den var för hård.

Jag är mer för kärlek =)

 

Men jag traglade mig igenom bok nr 1.

Men ska väl ärligt säga att jag var inte så sugen på att läsa bok 2 & 3 men kände att har jag läst dena ena så kan jag ju lika bra fortsätta för det kan ju inte bli sämre. Och jag måste faktiskt erkänna att den vart bättre.

Många har hängt upp sig på hur hård & elak Mr Grey är och hur fel han använder bdsm, men som jag ser det så är det ju så han blivit lärd av denna Mrs Robinson och stor prägel ligger i hans första 4 år. 

Han var ju iboken bara 15 år när Mrs Robinson "slog" klorna i honom, en arg & vilsen tonårskille.

Jag vet själv inte mkt om det här med bdsm sex och är inte så nyfiken på det heller men jag kan visst förstå de som vill utöva denna sortens sex.

Och jag kan förstå varför de som utövar det blev så "upprörda" när böckerna & filmen kom ut då deras val målats upp på ett felaktigt sätt.

Men det är ju det som är meningen med böcker & filmer, annars vore det nog inte så många som skulle läsa eller titta.

Jag tror att det to.m ibland är överdrivet i självbigrafi till mångt & mkt , vissa mer vissa mindre.

                                           

Det var ju många som tog satts med marknadsföring när det var dags för 50 shades att släppas på biograferna.

Kapp Ahl körde ju på med en underklädes kampanj tex

                                               

Ja to.m nagellacks företag tog chansen,

 

Men åter till böckerna.

Jag tyckte som sagt inte om bok 1 men det vart bättre i bok 2 & 3, de vart "mjukare" , Mr Grey fick mer känslor och det hårda försvann.

Men jag tror iaf inte att fimen eller de kommande filmerna kommer att göra böckerna rättvisa, så jag är en av de som inte kommer att besöka biograferna just för att se dessa filmer.


                                                




Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards