Direktlänk till inlägg 28 mars 2015

Reklam

Av Jenny - 28 mars 2015 07:38

Hur ofta svär man inte då man sitter och knäpper på tv kontrollen och så hittar man ett vettigt program så tar det inte mer än 30sek så blir det reklam...Ja så tycker jag att det fungerar nästan upp till 95% av gångerna när jag äntligen hittar ngt att titta på. Jag är en av de som sitter och knäpper med tv dosan på kvällen och muttrar över att det inte finns ngt att titta på, så många kanaler så mkt skit...

                                                  
             

Vissa reklam avsnitt är faktiskt bra, men jag är nog en av de som sällan faller för en reklam, jag tänker mer " hur tänkte de nu" eller stackare som går på den här reklamen... Ta tex den här om eltandborsten där de ska gå in i ett rum och det lyser gult om tänderna, visst är en eltandborste bättre än en vanlig men jag tror då inte att ngn som borstar sina tänder 2 gånger om dagen med en vanlig tandborste to.m blir gul upp över läpparna.. Ja jag vet att de överdriver men ibland går det lite överstyr!

Ica & Coop har ju gjort ngt roligt med sina reklam inlägg, de har ju blivit mer av små kortfilmer så man knappt lägger märke av att det faktiskt är just reklam, men det gör dem inte mindre irriterande när de dyker upp i rutan..

                                                       

Men jag ska ju erkänna att dagens reklam blir bättre till mångt & mkt. Det läggs ju ofantliga summor på reklam så det säger kanske sig själft att även den utvecklingen ska gå framåt.


En tv reklam som jag tycker är otroligt bra är Mediamarkts reklam, tjejen som tappar tålamodet när hennes laptop inte fungerar så fort som hon skulle vilja, jag ser mig själv där så jag kan inte låta bli att skratta, jag har absolut det sämsta tålamodet när det gäller datorer och deras vilja att alltid sega när jag sätter mig framför dem ;)  För visst är det väl så? De gör allt för att reta än, nä inte riktigt så men jag kan ibland känna så *s*

                                                  
                    

Idag så ska vi iaf ta en tripp till de olika elkedjorna som finns, Siba, Elgiganten & Mediamarkt för att titta på en ny dator till Melody då hennes lilla har tagit semester på obestämd framtid, så nu lånar hon min vilket innebär att jag får en massa udda program mm.m på min ...

Ja nu tänker säkert många varför ska hon ha en egen dator?? Ja varför inte, jag har en , Mattias har en & Anton har en.. Så varför ska inte hon få fortsätta att ha en då den hon hade var min gamla. Nu pratar vi ju inte om en dator för 20,000kr utan en billig men med lite tryck i så att hon kan spela sian spel och titta på sina program via barnkanalen.

Bortskämda barn kan tyckas , men så är det här hemma =) Men idag ska vi bara titta!


Men ngt vi ska handla är iaf nya skor till både mig & Melody, vår skor. Mina joggingskor sjunger på sista versen och Melody har ju vuxit ur sina så det blir till att hitta några nya, vilket inte är det lättaste till denna damen då hon är otroligt kräsen...Nu pratar vi inte märkes freak utan kräsen på hur de sitter på fötterna..

-De sitter löst här, de sitter för hårt där, de glappar, de är inte sköna att springa i , de är fel färg mm, ja ursäkterna är oändliga! Så att skohandla med en liten Lärka är ingen dans på rosor kan jag ju bara tala om..

Men en butik som alltid har de rätta takterna & för oss de bästa skorna och som kan ta Melody på rätt sätt, de talar med henne inte med oss när det gäller passform osv det är Stadium i Valbo.

Deras personal är helt otroliga!

                                             

Så idag är det en tripp till valbo för att se vilken reklam som har fångat oss för dagen =)









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards