Direktlänk till inlägg 30 mars 2015

Sovmorgon

Av Jenny - 30 mars 2015 07:59

Precis vad vi har haft här, ja fast inte Mattias för han började att jobba kl 06,00.

Men Melody & jag, jag sov till kl 07 vilket är en lång sovmorgon för min del & Melody sover fortfarande =)

Idag har vi inget speciellt inplanerat förutom tvättstugan i kväll, fast den får Mattias ta då jag ska på styrelse möte.

Men jag har en sådan där udda make som faktiskt tycker om att gå i tvättstugan... För det är nog inte många fruar som har det så =)


Som ni kanske märkte så vart det inget lördags recept. Melody var ju på kalas där det skulle bjudas på mat & godis så Mattias & jag vart själva och då tyckte vi inte att det var ngn ide att ställa sig och laga mat i den bemärkelsen så vi slängde bara ihop en sallad.


Jag tänkte idag hinna med att göra mina naglar en aningen snyggare , jag började att bygga mina naglar för 6 år sedan men för ca 3 år sedan så började jag att göra det själv.

Nu bygger jag inte i den bemärkelsen som en utbildad nagelbyggare gör, utan jag har bara en liten UV lampa och ett gel nagellack.

Jag vill inte ha långa naglar, utan bara en hel nagel med lite längd, för jag har väldigt mjuka naglar så de går lätt av 

Men med hjälp av några lager gel så håller de bättre.


Jag är inte mkt för färg, då jag inte tycker att jag passar i det. Så jag håller mig till den franska manikyren, men jag muttrar när det är dags att måla på den högra handen då jag inte är vänster hänt, så linjen blir inte allt för rak då jag frimålar.

                                        

Jag önskar jag vore lika duktig som min stora syster när det gäller att dekorera naglar för hon är otroligt duktig! Hon har jobbat med sina naglar så länge jag kan komma ihåg, hon har långa & välskötta naglar. Det är olika färger & bling som gäller och, det vilket kräver ngt som jag inte har , tålamod. Ja lite avis är jag allt ;)

Men min syster har oxå långa naglar, det är ju ngt jag inte kan ha, men jag önskar att jag kunde för när de är så där välskötta så är det riktigt snyggt.


Idag ska vi leverera någa av de sålda tandborstarna som Anton säljer med klassen, nu har han bara 2 kartonger kvar som ska säljas vilket är skönt, de fick inte många kartonger (8st) men då jag är lite emot att att han ska knacka dör fast han är 14 så löser vi det på andra sätt =)

Släkt, vänner & via Fb. Men vanliga tandborstar är svårt eller nja inte svårt men det är ju så många idag som använder el tandborsten.

Men som sagt bara 2 kartonger kvar. I en kartong ligger det 5 tandborstar i varsitt fodral & en kartong kostar 100:-

Så det är ju ingen dyr produkt i sig ( 5 tandborstar för 100:- )och de har en bra förtjänst på dem till klass kassan.

                          

Så en lugn start på Påsklovet med väldigt några måsten...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards