Alla inlägg den 6 april 2015

Av Jenny - 6 april 2015 09:20

Ja det är ngt som jag alltid har tyckt om att göra, men på senaste åren så har det inte blivit så mkt av just den varan.

Men nu har gnistan börjat att pyra så nu har jag beställt hem lite böcker ifrån en boksida som jag vart rekomenderad, Bokus.

Jag beställer ju inte böcker så ofta men de gånger jag har gjort det så har det varit ifrån CDON, men den här sidan ska vara mkt bättre, mer bokinriktad om man kan säga så.


Efter mitt blogg inlägg om 50 shades of Grey så vart jag rekomenderad att läsa några böcker som ska vara ngt liknande, de heter Sirenen, Änglen, Prinsen & Härskarinnan av Tiffany Reisz. Dessa ska jag få låna , men som sagt några böcker beställde jag =)


Jag läste mkt när jag gick i högstadiet, det var inte några "tyngre" böcker utan mer åt det romantiska hållet, Harlequin, tantsnusk säger många ;)

Men själv klart var det ju andra böcker med men det har aldrig varit några större böcker utan mer lättlästa.

Grottbjörnenes Folk , Hästarnas Dal, Mammut jägarna, Stäpp vandringen , Den 9e grottan & De målade grottornas land av Jean M Auel läste jag när jag gick i gymnasiet, problemet jag har ( om man nu kan kalla det ett problem) är ju att när jag väl börjar att läsa en bok så har jag svårt att släppa den...

                                                  
       


Men nu så ska jag försöka att börja läsa igen , jag tycker det är rogivande, lyssnad på ljudböcker i sommras vilket var kanon när man satt på stranden och väntade på att barnen skulle vilja åka hem, man kunde hålla ett vakande öga fast man "läste" en bok, men jag föredrar faktiskt att själv läsa & bläddra i en bok.


Böckerna jag beställde är ifrån en av mina favorit författare, Nora Roberts. Det vart 3 böcker ifrån denne författare:

Värdshuset, Nyårskyssen & Värdshuset, det är en triologi.

                                                  
       

Det roliga med det här med läsandet är att min stora syster oxå tycker om att läsa vilket jag inte hade en aning om, men man lär sig ngt nytt varje dag =)

Fick även veta att hon nu har tagit upp bloggandet och jag måste säga att hon är duktig på att skriva så det är en blogg jag i min tur kan rekomendera ( ja jag har frågat om det är ok att lägga upp den som länk)


http://itismadeby.bloggplatsen.se/


Hon har även i sin tur rekomenderat mig böcker att läsa som hon tycker är bra och tror att även jag kan gilla.


Jag beställde även böcker till barnen, Melody fick en ny Nelly Rapp & Anton fick boken om Zlatan som han velat ha ett tag.

Böcker som Da Vinci koden & Sagan om Ringen triologin är sådana böcker som jag har svårt att ta mig igenom men det är nog för att jag inte orkar koncentrera mig riktigt utan behöver mer "lätt" lästa böcker ja och gärna romantik ;)

Böcker finns det ju i miljontaös och det skrivs ju nya varje dag, eller nja kanske inte skrivs men ges ut iaf.


Så nu kommer tv´n att få vila & böckerna får växa i antal.








Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards