Alla inlägg den 10 april 2015

Av Jenny - 10 april 2015 14:07

Låter lite bättre än svenskans - Livet.

Jag tänk vad livet kan ändras, raka linjer blir krokiga & krokiga linjer blir raka.


Mitt liv har inte alls följt den linje som jag hade stakat ut i tidiga år, men jag måste säga att det är jag inte ett dugg ledsen över =)

Att mitt hund intresse skulle följa mig genom livet det var nästan en självklarhet men att det skulle ändras så mkt som det har gjort det hade jag aldrig kunnat ana!

Jag trodde att greyhounds & hundkapplöpning skulle följa mig livet ut men där vart rundbanan utbytt mot en fyrkant, från att ha tränat hundar för ett race på 30sek på en rundbana till att träna stå still framför en domare i en fyrkan kan man ju kalla en vändning.

                                           

Att man sedan skulle få jobba med det intresset & hjälpa andra djurägare var ju inte heller en linje som föll sig i vad jag hade planerat , min linje var att jobba inom barnsektorn, en gymnasie linje som Barn & Fritid som inte har gått med sin fulla potential kan man ju idag säga =)


Så man kan nog säga att mitt hundintresse har växt en hel del & utvecklats, vinthundarna kommer alltid att ha en bit av mitt hjärta men dessa knorrsvansar har tagit en allt större bit.

Nya vänner & bekanta, hundar, raser som för mig var helt obekanta är idag mer igenkännande.


Att tex få stå i rasmontern på Stora Stockholm med en vän och hennes skönjoddlande Ängla är ett minne som inte kommer att glömmas, att få stå och berätta om just den rasen man brinner för är otroligt kul...Bara att vara med vid en utställning som kamera hållare( seendet genom en kamera lins) är otroligt kul, prata & skratta med alla dessa andra hundtokiga människor, för ja lite extra tokig är vi nog allt vi inom hundsports världen ;) Oavsett om det är utställning, lydnad eller kapplöpning.

                                             Basenji montern 2015


Att få vara med och bygga & riva utställnings ringar/ platser och allt annat som händer i den här världen som nu ingår i mitt liv, visst är det tufft men otroligt kul & lärorikt då jag är ny och de andra har hållit på i ett X antal år gör att jag får lära mig otroligt mkt, både med hund och utan =)


Att få ett förtroende att lära ut och få hjälpa andra att visa hund fast jag är ny är otroligt kul, att få ge tipps ifrån andra sidan av kopplet.

  Ishbels Rosemary, en av de vackra hundarna som kommer på rinträningen.


Jag tänker faktiskt säga att jag är glad att mitt liv tog den raka utstakade linjen och gjorde den krokig =)

Och det här är bara mitt liv ifrån hundsidan sett, sedan hur livet ändrat sig på den mer privata fronten är ett inlägg i sig, för där har det hänt så mkt och linjer har hoppat både hit och dit =)



 







Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards