Alla inlägg den 23 april 2015

Av Jenny - 23 april 2015 11:36

Ja imorse så kände jag mig som en riktig pillertrillare..

Jag är en av de ja jag ska nog säga lyckligt lottade som slipper ta ngt starkare än en panodil när jag har ont. Så när jag måste ta ngt mer än bara min vitamin tablett så känns det som om jag vore en pillertrillare..

Imorse vart det, panodil, allergitablett & vitaminen. Kanske inte låter så mkt för er men för mig så kändes det som massor =)


Jag känner så många i min omgivining som måste äta mediciner bara för att ta sig upp ur sängen på morgonen, och jag tycker synd om dem, för ingen förtjänar att må så dåligt, ha så ont att de måste knapra piller för att orka med vardagen.

Men tyvär så är det ju så för många... Ja så därför vågar jag sträcka ut halsen och säga att jag är en av de lyckligta som slipper detta. Iaf än så länge peppar peppar...


För piller finns det ju en uppsjö av, ta bara de recept fria tex, hur många värktabletter finns det inte idag emot feber & tandvärk tex, eller hur många olika sorter allergitabletter mm

Jag vet att de är sammansatta på olika sätt och har olika innehåll, men börjar det inte gå lite överstyr nu på den hyllan?  Det som faktiskt skrämmer mig lite är att några av dessa är beroende framkallande =( Så då kan man ju tycka att de borde vara receptbelagda eller? To.m nässpray är ju beroende framkallande, slutar du inte i tid så kan du fastna...

Visst ska det finnas mer än ett märke men behöver vi så många som det finns idag?


                                                     


Det finns ju mkt som kan göra oss beroende idag men det får bli ett annat inlägg!

Men efter en snabbvila på soffan så har huvudvärken släppt så panodilen har gjort sitt & allergitabletten jobbar på, nackdelen med våren för min del =(

Jag blir så oerhört trött av allergitabletterna, oavsett märke, men det kanske är för att jag inte tar dem varje dag utan bara vid behov??

Tåls kanske att fundera på....



Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards