Alla inlägg den 25 april 2015

Av Jenny - 25 april 2015 08:46

Ja det är vad jag tycker att detta är!

Att få bekräftat ngt som man bara har anat. Ja vad dillar jag om nu?


Jo jag fick bekräftat i veckan att det verkligen finns de som gör allt , ja och då menar jag allt för att såra, smuttskasta, ja to.m hota mm människor i omgivningen. Vänner inte ens släkt sitter säker..

Att lägga mer än 60% ( ibland mer) av sin tid per dag för att rota , leta och snacka skit, sprida lögner,lögner som får sådana konsekvenser att de kan förstöra liv, det gör att jag faktiskt fasar, fasar att det aldrig kommer sluta.

Det som gör detta ännu värre är att vi i Sverige inte kan få hjälp av våra lagar, det är otroligt svårt att vara den utsatta i dag, hjälpen finns inte i vårat rättssytem emot sådana här personer,

utan dessa personer har en förmåga att alltid hålla sig under lagens arm, att altid på ngt sätt veta hur & vad de ska göra för att inte fastna i lagens nät.

                        


För sådana här människor ser aldrig sina fel eller brister, iaf inte som , ja jag ska nog säga som många andra.

Att sådana här människor fanns, ja det visste jag, men jag kan fortfarande inte förstå hur de tänker, hur de fungerar. Men jag gissar att det är ngt man aldrig kommer att göra...


Men hur kommer det sig att en person lägger så mkt tid & energi på att göra andra så illa?? Hur kommer man till det stadiet i sitt liv??

Är det ngt i ens barndom? Tonåren? Eller bara ngt man gör i vuxen ålder? Finns det ngn röd tråd i ett sådan beteende?

Ja jag undrar verkligen vad som gör en person sådan?

Hur man kommer dit..

                                              


För alla har vi på ett eller annat vis blivit sårad av ngn i våran omgivning, men hur man hanterar en sådan sak är ju olika, vi hanterar ju saker olika, det är ju så vi fungerar som människor.

Men att gå till sådana ytterligheter som att lägga en falsk anmälan hos tex en myndighet eller skaffa falska konton på diverse "nät sidor",sprida lögner via nätet, ja det är för mig ngt som jag inte kan förstå, för har man blivit sårad eller utsatt, hur kan man då vilja utsätta en annan person för samma sak?   Varför??

Är man känslolös, eller bara elak?

Känns det verkligen bättre av att få såra , att få såra en annan människa bara för att man, tex inte får sin vilja igenom eller är det bara för att man känner för det ???

Varför vill man göra ngn så illa?? Utsätta vänner och familj för ngt sådan ?

Ljuga i den stora grad att det blir sanning för de närmast en, ljuga i den stora grad att det i blir ens vardag.


Lögner & svek, ja varför vill man utsätta andra för ngt som man själv vet inte bär ngt gott med sig?

Det enda man gör är att fortsätta i en ond cirkel, en cirkel som alltid kommer att vara sluten, man kommer inte ur den...

Jag vet att världen är full av människor som to.m lever på, har sig ett yrke på att göra detta, men jag kan verkligen inte förstå varför, kan ni?


Jag hoppas verkligen att våra svenska lagar kan bli bättre, bli längre i den utsträckningen så att det innefattar näthat och stalking mm, ja sådan som den idag inte täcker upp..

Att den på ngt vis ska hjälpa den utsatta inte den som utsätter...


-Why would you want 2 hurt someone you that say you care som mutch about??

-Why do you go so far out of reach, just to make someone you say, you care about hurt??

-WHY????

-Is ít realy worth it? Does it make you feel better??

-If it does, you might need some help. Help to find the reason why it makes you feel som mutch better..

-Becouse felling good about your selfe by hurting others, is not Ok.

-It´s not a healty way 2 live!!

- Why can´t you C the pain you are causing?? JUST STOP!!


Why not try 2 live your life, handeling your own problems, don´t drag everybody else in to your mess...




                                                  
          






Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards