Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Jenny - 4 maj 2015 09:23

Ja idag är det den första dagen på en ny vecka.

Ni vet den där dagen som kommer efter Söndagen, den där dagen som oftast startas med en extra lång suck när väckarklockan ringer =)


Ja idag är det verkligen en sådan dag för mig, en sådan dag där jag egentligen bara skulle vilja ta mina hundar & krypa upp i soffan och bara vara tills det är dax att hämta Lill Lärkan & hennes kompis i från skolan.

Men som i vanliga fall så vet jag att det inte kommer att bli så...

                                                  
    


Efter att ha spenderat en hel dag på Gäkk´s inofficiella hundutställning i Boloungerskogen i går, så ska jag inte vara sen på att erkänna att jag är segare än vanligt idag, men vad gör det om 100 år?

Tididgt upp & sent i säng, ja så kan det gå.

Men det är ju ngt som är kul, att träffa en massa trevliga människor & se en massa vackra hundar. Vädret var inte perfekt, men det regnade iaf inte och när solen väl tittade fram så värmde den på bra!


Det som står på dagens To Do lista är ju saker som jag kan göra imorgon men jag hatar att skjuta upp saker å ting så det är lika bra att ta tag i det...

Men den där soffan ser väldigt inbjudande ut måste jag nog säga... Men men upp å hoppa...

                                                  
     


Så nu är det bara att ta sig i kragen och fortsätta, för jag måste ju erkänna att jag har tagit en liten paus i pysslandet för att skriva några rader här =) Men när man väl sätter i gång så brukar det gå undan, jag har ju redan hunnit damma, bäddat & damsugit på ovanvåningen.

Tvätt maskinen går med omgång 2 & torktumlaren jobbar med första.

Ja det är det absolut det bästa köp vi har gjort!! Att tvätta i egna maskiner som görs ren och sköts, gentemot tvättstugans som inte städas eller görs ren efter en tvätt, plus att man aldrig vet vad som tvättasts innan, sist så var det ngn som tvättat en massa hundplädar så det var fullt med hundhår i maskinerna =(

Inte så kul när vi skulle slänga in våra kläder, så det vart ju till att skölja ur dem först....

Ja visst jag har hundar, men jag sköljer alltid maskinen efter jag tvättat ngt som jag vet kan innehålla lite extra mkt hundhår!


Nu dags att sätta fart, annars så vet jag att det jag har planerat att göra inte blir gjort & då blir det samma visa i morgon....


                                                                          



Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards