Alla inlägg den 6 maj 2015

Av Jenny - 6 maj 2015 11:38

Det är så sorgligt att jag ska behöva förklara och verkligen punkta upp vad jag menar i min blogg.

En blogg handlar för mig om fritt skrivande.

 Men Jag måste tydligen förklara ordagrant, vad som sker & händer i min omgivning.


Nu innan jag fortsätter så ska jag be er andra om ursäkt då ni inte kommer att förstå , men det här är ngt som jag känner att jag måste ta upp!

Då det har spårat ur totalt..

Ta upp för att få ett slut på detta jagande, detta urbota dumma beteende! Vuxna människor som i sina sinnens fulla bruk, tror att allt jag bloggar om, alla jag pratar med, allt jag säger handlar om dem, men ärligt, jag klev ur denna sandlåda för 5 år sedan, jag stod på mig, jag bröt kontakten med dessa människor.

Så jag måste återigen påminna dessa personer om att mitt liv cirkulerar inte kring er, jag tog avstånd men det är tydligen väldigt svårt för er att förstå....

Det är så tråkigt!! Så frustrerande att de känner att de måste ha en sådan kontroll på mig, att tala om vad jag får och inte får skriva eller göra i mitt liv...Jag är iaf vuxen.


Nu!

Igår skrev jag ett inlägg med titeln  -Nu Så, jag skrev att jag var glad och att den här händelsen kommer att ta hela dagen & att det kommer att ske den 22 maj. Att jag var så glad att jag to.m nynnde..Och den som väntar på ngt gott mm


Och nu är det tydligen så att det är ett STORT datum för de här personerna, ett datum som de lägger hela sin tillvaro kring, ngt jag varken bryr mig i eller vill bli indragen i , men enligt deras kommentarer som smattrade in på min blogg, så var det tydligen det jag bloggade om.. Mitt liv borde tydligen cirkulera kring deras händelse oxå!

Men nu är det inte så!!! Jag har ett bredare liv än så...

Utan för mig handlar det om att få det ny kaklat i köket.

Mattias och jag var ner till SH och valde kakel till köket för ca 6 månader sedan, vi har nu en plastmatta ovanför bänken & spisen, så ni kan ju gissa hur den ser ut.

   

Gul & äcklig och det är omöjligt att få ren.

Nu var det så att första kaklet vi valde, försvann ur sortimentet och det innebar att vi var ner till SH och valde ytterligare ett nytt, igår ringde de igen ifrån Ropa Produkter ( de som ska sätta plattorna) och talade om (igen) att den platta vi valt gått ur sortiment, så idag var vi ner för tredje gången och valde kakel *suck*

Men jag fick iaf i går en tid för uppsättning DEN 22/5..... Och de kommer att komma hit kl 07,30 och vara här hela dagen, alltså fram till 16,00!!!!!


Till det hela hör att min stora syster var här i går och vi började att diskutera det här med hantverkare, vi skrattade åt att man kanske, om det var ngt att vila ögonen på så kunde jag ju alltid vrida upp värmen så att de vart tvungen att ta av sig tröjan , men detta är tydligen ngt som inte var ok i dessa ego centrerade människors *ursäkta* lilla och otroligt självupptagna värld.

Vi spann vidare på det här med ögongodis och A skojade to.m om att hon skulle avbryta sin semester den dagen för att komma hit och sitta på en stol för att bara titta..

Men enligt de kommentarer som jag fick ( och nej jag tänker inte publicera, för det är för mig så otroligt pinsamt, för de som skrivit dem!) så bloggar jag tydligen, oavsätt inlägg om dem och deras förehavanden...


De skriver att de har varit i kontakt med Datainspektionen för att se över min blogg då det bara skrivs & hotas emot dessa personer...

Ja vad ska man säga?? Jag skäms så otroligt över detta då det alltid blir jag som få förklara för människor i min omgivning, ja och andra som varit i kontakt med dessa personer.

Men varför det finns människor som absolut gör allt i sin makt för att nervärdera och smutskasta mig och de runt mig bara för att jag har sagt Stopp, är för många ofattbart.

Dessa personer läser alltså in "sig" i mina inlägg, läser ngt som inte finns, det är för mig igen ofattbart, men vet ni, NI har ett val!!!

SLUTA LÄSA MIN BLOGG om den nu stör er så mkt, för den handlar inte om er, mer än det här inlägget, men det är ju precis vad ni vill..Men inga namn nämns och det kommer det aldrig att göra!!!


För det är ju lite så här! Om man tar åt sig av ett inlägg så kanske det innebär ngt?? Eller hur??

Men det kan inte jag stå för, för det är ju upp till var & en!

Jag tänker inte sluta att blogga, vill ni läsa så gör det, men tyd inte in ngt som inte finns ( ja jag upprepar mig) i hopp om att det ska sjunka in!


Så snälla, gå vidare med era liv och planer och åtaganden, men blanda inte in mig i era det, för jag finns inte med där. Och kommer inte att lägga mig i eller prata om det, jag vill inte, när ska ni förstå detta?

Att hänga upp sig så mkt på ngn annan säger en del om er, men det få ni stå för. 


Så för att göra det här så enkelt för er som möjligt så kommer det punktat:

1. Nytt kakel i köket

2.22/5 Kl 07,30-16

3.Skratt med stora syster över hantverkare

4,Val av kakel 3 gånger

5. Inte era förehavanden!


Så nu hoppas jag att det här är ett avslutat kapitel och att ni kan gå vidare utan att blanda in min blogg ??

Och jag ska försöka att vara så tydlig som möjligt i mina kommande inlägg.





Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards