Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Jenny - 10 maj 2015 18:39

Idag har min pappa & hans fru Anna-Lena här.

Melody fick köttbullar som hon har beställt, ett kg köttbulle leverans =)

Mina är goda säger Melody men Anna-Lenas är godare....Ja bättre det än köpta!

                                                  
    


Melody fick vissa sina byggen på Mindcraft och morfar & Anna-Lena ser på , fast de inte förstår ngt så berömer de & säger att hon är duktig, låter så kul när de diskuterar och hon visar..


                                                  
     

Vi passade på att äta lite och självklart så vart det en familje pizza 50/50 i från Monroes =)

       


Så en mysig Söndag med prat och mkt skratt =)

     


Av Jenny - 10 maj 2015 11:05

Ja när ska vi börja hoppas på våren.

Igår var det klarblå himmel men dock ingen värme, idag är det grått och regn...

           vs  


Ja jag längtar iaf till sommaren men frågan är hur kommer den att bli , sol & värme eller sol & kyla eller blir regn& kyla eller bara regn?

Jag tar mer än gärna en likadan sommar som förra året, den passade mig perfekt!

Sol och värme, längtar till den dagen man bara kan slänga på sig en tröja och kortbyxor när man ska gå ut.

Nu är det ju jacka, tjocktröja, jacka, tjocktröja...

Vill ju hänga undan vinterjackorna och ta fram sommar kläder.


Men när ska vi egentligen bli nöjd med vädret, är det varmt så hör man

-Fy vad varmt det är...

Blåser det

-Fy vad det blåser..

Är det kallt

-Fy vad det är kallt..

Ja lika dant med snö, regn, ja oavsett hur än vädret är så klagas det.

Självklart så är vi ju olika som personer, men finns det Perfekta vädret. Kommer det någonsin att vara ett väder som passar oss alla? Nej jag tror inte det.


                                                  
            

Vi har ju 4 otroligt vackra årstider, men jag kan tycka att de inte är lika varierande som de var när iaf jag var yngre.

Då kändes hösten som höst, sommar som sommar, Ja våren den har ju på ngt alltid varit vår, vi som allergiker känner ju av våren, men det är ju ibland mer , ibland mindre, men det beror ju på vädret, regnar det en vår när det slår ut som mest så känner iaf inte jag av våren lika mkt.

Fast det där med årtiderna kanske har kommit med åldern? Att man inte ser på årstiden på samma sätt nu som i yngre dagar?


Idag regnar det, i morgon ja vem vet? Jag längtar efter värme & sol, jag tycker att man mår så mkt bättre då. Kroppen och orken vaknar till liv och man kan ha ytterdörren öppen utan att se isbjörnar & pingviner springa förbi..


                                                  
               



Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards