Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Jenny - 11 maj 2015 08:30

Ja hur väljer man?

Ska man tänka med hjärtat eller med plånboken?

Finns det ett val för båda?


Ja ibland så ställer man sig frågan hur han eller hon tänkte nä de valde sin respektive, finns det äkta kärlek?

Vad Är Äkta Kärlek? Finns det ngt som heter så?


För mig så är kärleken viktigare än plånboken! För det känns så känslokallt att välja plånboken först.

Finns det ngn som kan ge mig det svaret? Varför pengar är viktigare än känslan i ett partnerskap?

Om jag vill ha mkt pengar så får jag väl se till att skaffa det på egen hand eller??

Men att välja en partner utefter vad han eller hon tjänar är för mig ofattbart!

                                                   

Jag har funnit kärleken 2 gånger i mitt liv, ja ni vet den där kärleken som gör att man är både älskande och bästa vänner, soul mates.

Första gången så var det inte en livslång kärlek men det innebär inte att det är ngt mindre värd, bara det att det vart mer vänskap än älskande i slutet. Och jag vill ha båda, och den vänskapen är kvar, fast vi gått skilda vägar och jag har en ny man i mitt liv så håller den sig stark. En vänskap som jag idag inte skulle vilja vara utan.


Idag har jag båda, både kärlek och vänskap, den har stått sig stark i 11år och vi har snart varit gifta i 10 =)

Det är kanske inte många år för vissa men det är mina år eller våra år tillsammans!

I mörkt & ljust , i dalar & i berg så har den stått sig stark. Det för mig är kärlek, att leva med varandras fel & brister för det finns ingen människa som är perfekt! Även om vi är många som vill tro det ;)

                                                  



           

Men alla vill vi ju ha olika utav livet, vissa vill inte ha kärleken utan bara närheten (sex) andra vill leva sitt liv ensamma, medans vissa vill ha många runtomrings sig , ja vi alla vill olika, men att välja sin partner bara efter vad denne har i plånboken är inte kärlek, jo kärlek till pengar inte till en annan person.


Att vara så beräknande och i mitt tycke kall är för mig skrämmande, att inte få känna de fjärilar som fladdrar i magen när man är nykär, eller längtan efter den personen när man inte är tillsammans... Att vilja pratat i timmar i telefonen. Varför, varför vill inte man ha det så?

Är pengar verkligen så viktiga? Så viktiga att man låser in sina känslor för att välja pappers lappar ist?


                                                


Att få respekt , att ge respekt, att få kärlek , att ge kärlek , att få vänskap , att ge vänskat, det för mig är

Sann Kärlek!!


Ja det är det jag har idag, jag har den sanna kärlek och den vårdar jag ömt!




                                                  



                      



Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards