Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Jenny - 20 maj 2015 20:00

Kan förflyta fort när man har kul & likasinnat sällskap.

Mannen är ledig men jag har spenderat min dag i Ö-bo.

Har myst, pratat, skrattat och pratat mkt mer....

Tack Malin & Bengan för en super trevlig dag =)


                                

Av Jenny - 20 maj 2015 08:15

I verkliga livet kan vara svårt att bibehålla en lögn levande, för det kommer att komma en tid då dethoppar upp och biter en i röven.

Men att sitta och kanske måla upps sig och tumma på sanningen på nätet är ju mkt enklare.

Min fråga är varför, varför vill man beskriva sig bättre eller mer intressant än vad man egentligen är?


Jag är som person ganska tråkig, inget intressant händer i mitt liv, men innebär det att jag ska hitta på?

Jag lever runt mina barn, min man & hundar & mina vänner, varken mer eller mindre. Men gör det mig mindre intressant?

Jag vet inte, för att även om mit liv är för mig tråkigt så kan det ju vara intressant för ngn annan, att för ngn annan läsa om min vardag eller mina inlägg om pälsvård, att bara få låta ögonen vandra över en text som inte har ngt större innehåll..

Jag skriver ju inte blogg för att "måla" mig stor... Utan bara för att få vädra, fundera, bara "spy" ur mig när jag tycker ngt är fel, när ngn felbehandlar ,när det inte respekteras, men jag ser ingen idé att ljuga om det. Jag är den jag är och så får man ta mig =)


Men visst jag kan ändå på ngt vis förstå att det finns personer som vill göra så, de vill vara omtyckt eller ha ett mer interessant liv, och varför då inte måla upp en sådan bild på "nätet"


Jag tycker på ngt sätt synd om dessa personer, för att blogga eller bara skriva så behöver du inte vara Hipp eller hyper, var bara dig själv!


 


En liten vit lögn har vi ju alla delat ut, men att ljuga om sitt liv eller om upplevelser, det för mig är inte riktigt rätt.

För jag tror, men det är just vad jag tror, är att om du ljuger tillräckligt mkt så blir det din sanning, vilket gör att du så småning om målar in dig i ett hörn och där blir du stående.

För hur man än vrider & vänder på en lögn så kommer den att upptäckas.

Oavsett om det är i verkliga livet eller på "nätet"

Men varför vill man ljuga sig bättre, är det för att man själv inte är nöjd med det livet man har? Eller är det för att man ångrar sina tidigare val?


Finns det ngn som kan svara på den frågan?!?  Jag vet att det är ett stort garn nystan att nysta upp men jag är genuint intresserad!

Att leva med enbart lögner är för mig ofattbart, men frågan är om man skulle märka av det om man går in i ett förhållande som redan består av det?

                                                  


              


Men det är ju oxå egentligen sorgligt. Att det finns människor som behöver det här för att få vardagen att fungera, den sortens bekräftelse för att få livet att snurra. Ja jag lider med dessa personer på ngt skruvat vis. För vad händer när lögnerna ifråga sätts? När de tas fram i ljuset?

När den lilla vita lögnen blir så stor att du inte kan stoppa den?!?

Många säger att det alltid är ngn annans fel,

- För mitt liv är baserat på ärlighet, andra snackar mera skit och många tar det i sin tur som sanning..


Jag har bara gått 3 årig linje, Barn & Fritid med inriktning på Barn med behov av särskillt stöd.

Dålig betyg i matte och toppen i engelska, men ett bra snitt betyg.

Ingen vidar utb när det gäller skola, men det är jag, Ingen universitet gradering eller högskole utb.

Inga andra utbildningar heller för den delen, men vad gör det? Innebär det att jag måste hitta på vad jag är skolad till?? 

Så mitt tipps, håll dig till saningen för jag kan som sagt nästan garantera dig att lögnen kommer att hoppa upp och bita dig vid ngt tillfälle i livet.

                                                  



Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards