Alla inlägg den 21 maj 2015

Av Jenny - 21 maj 2015 07:00

Finns det?

Ja om det vore så enkelt att göra kärlek, lika enkel att följa ett recept , ett recept lika enkelt som muffins.

Men kärlek är ngt man måste vårda! Ge & ta, för tar du bara så kommer det inte att sluta bra.

Du kanske mår bar av att bara ta, men är det rätt mot din respektive?

Ger du bara så kommer du inte att må bra i slut änden. Ett förhållande byggt på kärlek, sann kärlek gör livet så mkt roligare.

                                  


Men att bara begära att den ena eller den andra ska gå efter vad du tycker och vad du känner det är inte kärlek!

Det är ngt jag inte kan sätta ord på.

Jag erkänner att jag är väldigt bestämd i mina åsikter och vart saker å ting tex ska vara, men det innebär ju inte att jag inte lyssnar på vad min respektive tycker & känner.

Mattias brukar säga- Bestäm du, då brukar jag svara att varför kan inte du ? Jag får till 95% av gångerna då höra att - -Det blir alltid bra det du gör. Men visst ibland så blir det inte bra och då innebär det att vi får göra om och göra rätt *S*

Brukar skylla på att jag inte tänkte rätt den första gången ...


Jag kan tycka att det ska finnas lite av allt i ett äktenskap eller partnerskap, salt , peppar, socker, hetta och ngt surt.

det gör att alla smakerna finns där, vissa dagar lite mer av det ena och andra dagar lite mer av det andra.

Men kryddorna ska variera, man får inte fastna på bara en smak. Glöm inte att blanda lite varje dag!

                                                 

Men nyckeln till kärlek tror jag är Respekt!

Respekterar inte du din partner eller din partner dig så är det inte ett förhållande som kommer att göra ngn av er lycklig!

För respekterar du inte andra hur kan du då begära att de ska respektera dig?

                                                  






           




Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards