Alla inlägg den 26 maj 2015

Av Jenny - 26 maj 2015 07:00

Vänner är ju ngt man får genom åren, några lär man känna tidigt andra senare.

Några blir kvar medans några försvinner med tiden.

Alla har vi ju olika behov när det kommer till vänner, några vill ha massor med vänner ( nu pratar jag om  irl inte fb eller twitter) andra vill bara ha några.

Är man bättre som person om man har många vänner eller är man en sämre person om man har några få vänner?

                                                  
   

Jag brukar säga att jag har några riktigt nära vänner, sedan några vänner men många bekanta, för vänner för mig är de där som jag kan ringa mitt i natten och väcka om det hänt ngt,eller bara för att, de personer du kan gråta, skratta, skälla eller bara vara med.

Vänner är de som du inte behöver sminka dig för eller storstäda när de är på ingång, vänner är de som inte bryr sig i hur du ser ut i håret när de kommer på besök =)


Jag fick för ett tag sedan sagt till mig att jag skulle leta nya vänner, vänner i min egen ålder för de jag har i dag är så mkt äldre än mig och vi har inget gemensamt förutom skitsnack...

Min undran är hur en annan människa kan veta vad jag & mina vänner pratar om? Hur vi passar varandra socialt..

Och hur kan en människa som inte känner mig ordentligt utan bara antar och tror att vi gör som denne, för är det inte så att genom sig själv känner man andra??


Men är det så att vänskap har en åldersgräns? Eller en könsbarriär?

Är det så att tjejer & killar inte kan vara vänner utan att vilja hoppa i säng med varandra?

Ja jag har då en hel hög med manliga vänner, en som jag har känt sedan jag var 12 , mellan oss skiljer det 8 år, innebär det då att vi inte kan vara vänner?

Jag har även en som är nästan 10 år yngre än mig, kan vi heller inte vara vänner??

                                                          


Min bästa vän idag och då menar jag just den vännen som ser mig som jag är och vet mina allra mörkaste hemligheter även de små, hon som finns där oavsett.

Vi har känt varandra i 6år men vi vart riktigt nära ner hennes dotter tog över Idefix =)

Vi är nu ett sådant där gaggit par som pratar om allt och ja då menar jag allt, hundar, blöjor, kläder, pengar, solen, regn, blod & stjärnorna.. Ja ni förstår ALLT.

Hon som lugnade mig när jag fick beskedet om cancern och sa att det kommer att gå bra, hon som nu när vi vet att det är bra erkänner att hon vart otroligt rädd när jag berättade då hon vet hur det kan sprida sig till körtlar, och denna person jobba inom vården och har en utbildning i sjukvården lika lång som jag näst intill... Så lättskrämd e hon då inte.

Men tydligen så vet andra bättre än oss, vi ska inte vara vänner pga ålder... Varför då?

Det skiljer 10 år mellan oss,


Jag tror att jag vet bäst vilka jag väljer att ha i min vänskapskrets & jag tror även att de vet vilka de vill ha på sin vänner lista, jag vill ha de som är ärlig mot mig, inga ja sägare, utan de som säger till mig att jag ser för jävlig ut i de där byxorna eller inte håller med mig när jag tex pratar strunt mm..

Kan verkligen ngn annan bestämma vem vi får eller inte får ha som vän? Nej det tycker då inte jag!

                                                  



                                               


Vilken sorts vänner har du, de som alltid håller med dig , de som alltid tycker som du? Eller vill du ha de som säger emot dig när du har fel, de som vågar tala om för dig att du inte passar i den frisyren?



Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards