Direktlänk till inlägg 29 maj 2015

Appar

Av Jenny - 29 maj 2015 07:17

Satt i går kväll och pratade med sonen, om både ditten och datten.

Men så ramlade vi in på appar till telefonen, jag har ju tydligen inte så många..

Men jag förklarade då att jag inte riktigt förstår det här med appar så jag klarar mig utan =)

Men mamma... Den här och den här och... ja ni förstår, han är ju i den ålderna där tekniken bara ska finnas , jag kliar mig bara i huvudet...

Men som sagt har ju aldrig varit ett teknik freak *s*


                                      


Men det jag tycker är så otroligt är hur mkt appar det verkligen finns för våra liv ( telefoner)

Det är tränings appar, bank appar, musik appar, foto appar, spel appar, ja huuuur mkt som hellst.

Men behöver vi verkligen alla dessa? Ja tydligen för annars så hade de väl inte funnits, eller??


Så jag satte mig och googlade på "appar" bara för att få mig ett litet hum om vad , när och till vad vi använder dessa appar.. Och det var en del kan jag ju bara tala om, hittade to.m listor på vilka appar som var et "måste" och vilka som var ett "nono"..  

                                                 


Men en rolig app som jag hittade var Photo Gorge 2,där kunde man kunde redigera sina foton både hit & dit och så fick man se bilder som inte blivit som det kanske var tänkt ifrån början, man kan säga att ägaren till bilderna gjort en blunder med sitt redigerande *s*

Skrattade gott åt vissa för de vart väldigt fel, men är vi kvinnor verkligen så fåfänga att vi måste "fixa" våra foton innan vi ska dela dem på tex Twitter, Instagram, Fb, bloggar mm.

Är vi verkligen så rädda för att visa oss som vi är?


Jag menar, om jag "fixar" ett foto på mig själv där jag tar bort 20kg, och så lägger jag upp det på fb eller i min blogg eller instagram, skulle inte de i min omgivning undra hur det kan komma sig att jag är så smal på bilden men i verkligheten så är jag en elefant? 

För det första så skulle ju jag skämmas, för det andra så skulle inte jag göra det, jag ser ut som jag gör och det får jag stå för!

Men jag har ju kommit så pass i livet att jag står för min vikt, men dessa unga tjejer, vad är det vi lär dem egentligen? 

Unga tjejer som redan är smala och ser bra ut, varför är deras självkänsla så dålig att de måste fixa sina foton innan de läggs ut?


Jag kan förstå på ngt vis tränings apparna, jag förstår bank & spel appar, ja to.m foto apparna men det fanns ju miljoner...Kändes det som iaf *s*

Men vad gör man med alla dessa appar? Jag har ju ett par men det är nog de vanligare, bank,fb, kalender,google & en spelapp ja då har jag inte räknat upp de som redan finns i telefonen men inte ens de använder jag speciellt.

Men som sagt oteknisk.se


Har ni några favorit appar? "Måste" appar?

Dela gärna mer er om vad och varför, skulle vara kul att få läsa era synpunkter på denna app "värld"




 
 
Liselotre

Liselotre

29 maj 2015 08:53

Ja du Jenny, ibland funderar man verkligen hur folk tänker...

Att redigera bort ngt störande i bakgrunden är en sak men att ta bort 20-30 o kanske mer, kg i vikt eller ändra på nån annan "betydande del" i sitt utseende.... Nää.... Det är ngt helt annat. Skulle aldrig falla mig in😳

http://www.nouw.com/sexbarnsmamman

Jenny

29 maj 2015 09:56

Ja det är väl kanske mer ok att vuxna gör så då de har mer erfarenhet av livet, men det som är så ledsamt är ju att de yngre känner sig "tvungen" att redigera sina foton...
Det är inte så konstigt att ungdomarnas självuppfattning blir så fel :´(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards