Alla inlägg den 31 maj 2015

Av Jenny - 31 maj 2015 20:30

Ja nu sitter jag här på rummet inskriven & klar.

Alla papper är i fyllda, tele nr & frågeformulär.. Ja det kändes som en hel novell nästan med alla frågor..

Ska strax få en rundgång och en genomgång inför morgondagen då jag är förste kvinna ut så att säga.

Kan ju inte påstå att jag känner mig så själv säker när man sitter här.

Snyggkläderna ligger framtagen och bara väntar på att få göra en sexig *s*

Nja man känner sig väl allt annat än sexig i sjukhus kläder ;)

                                                   

Är glad att jag ska in tidigt i morgon bitti så man slipper ligga och fundera så mkt - över annalysera.

Men sedan ska man ju vara kvar ngn dag.. Ensamt, fast jag vet att jag får besök så är det ju ändå mkt ensamtid =(

Är glad att jag plockade med mig datorn så att man har ngt att göra iaf, en film att titta på eller bara lyssna på radio.


Sitter och går igenom check listan där hemma *S* Ja inte kan jag slappna av, det var ju just det där med kontroll..

Men jag har strukit det i klädes väg som behövs, jag har plockat fram Melodys fotbolls saker, satt deras mobiler på alarm, sett till att de har ngn som ser till att de kommer i väg till skolan i tid, fast risken är ju inte att de ska komma försent utan mer att de ska åka för tidigt, typ 07,10 ist för 07,40 då det är den tiden de brukar cykla hemifrån..


Melody har ju utflykt med klassen på tisdag vilket gör att de ska vara på plats kl 07,45 med matsäk och kläder efter väder, men jag har fixat så att Melody blir upplockad av bästa vännen och hennes mamma som ändå åkerförbi då lillebror går på dagiset tvärsöver gatan =)

Mattias ser till att de kommer upp och att de påbörjar sin frukost. Han kommer ju att jobba som vanligt. Och barnen är ju så stora att de klarar sig .

Men hönsig som jag är så har jag sett till att Antons pappa kommer kl 07 på måndags morgon för att se till att de sköter sig och som sagt kommer iväg som de ska då Mattias börjar jobba kl 06.

Men på tisdag så börjar Mattias kl 07 så då får de klara sig själva tills att Lill Lärkan blir upphämtad, Anton ja han får cykla till skolan som vanligt  =)

                                                  

 

Hundarna har jag fixat rastare åt , så att Mattias bara behöver åka hem på lunchen. Visst det är vuxnar hundar och de kan hålla sig ifrån morgon rasten till lunch men för min sinnesfrids skull så vill jag att de ska få gå ut tidigt på fm efter maten.

Ja som sagt hönsmamma & kontrollfreak  det är jag D..

Men det är just det här som för mig är jobbigt, att behöva be andra om hjälp, att inte kunna sköta det själv, att inte vara på plats och hålla i rutinerna, men nu gäller det ju bara för några dagar men ändå.


Tänker nu  oxå på att det sitter några personer som mår riktigt bra nu över att jag är sårbar, jag vet att de håller ett vakande öga över familjen och då menar jag inte på ett positivt sätt, för att få sin chans att anmäla,förstöra, för att få mig att må sämre, att oroa mig, att alltid behöva se mig över axeln, att köras i botten det är vad dessa personer gör bäst, det är på ett skruvat sätt deras sätt att själva få må bra, deras sätt att leva.


Så nu bara väntar jag, vilket gör att jag inte heller kan slappna av.

Mina barn är stora , de är inga småbarn längre så att vara ensam en timme på morgonen i varandras sällskap är ju inget men jag har den där oros känslan...


Så nu sitter jag här i sjukhussängen och oroar mig för det i stället för att focusera på det jag ska..


                                                  

                                                  
   

                                                  

    


Av Jenny - 31 maj 2015 16:22

Ja idag är det alla mammors dag.

Jag har dock ingen "egen" mamma att fira men det gör mig inget på ett annorlunda vis.

Mina barn har firat mig och för mig så är det allt, jag tycker dock att varje dag är morsdag men att få en dag i almenackan gör ju saken inte sämre ;)

Att få blommor och teckningar och en massa mys är underbart, idag då lite extra då det snart är dags att styra bilen emot Uppsala.


Så till alla er mammor där ute, kram till er och ta hand om er och era barn, vi är ju mammor för resten av våra liv men passa på när dagen är vår ;)



 

 

                          



Av Jenny - 31 maj 2015 05:45

                                                  
    

                                                  
       

                                                  
      

                                                  
        

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards