Alla inlägg den 4 juni 2015

Av Jenny - 4 juni 2015 17:51

Ja nu känns det som om jag har landat en aning, visst snurrar det en massa tankar men jag försöker att inte överanalysera dem för risken finns ju att det blir panik ist för ett lugn.

Jag fick åka hem redan igår och det var så skönt, min otroligt snälla stora syster Anette hämtade mig då Mattias låg med feber och förkylning. Ja ni vet ju hur det är när en man är förkyld *s*


Tänkte jag skulle skriva ner vid ett senare tillfälle hur jag upplevde detta med op, men det får bli vid ett senare tillfälle, då jag just nu inte orkar sitta längre stunder pga katettern ( ja för en sådan måste man ha) Bläää är ett ord som poppar upp när det gäller just detta!

Kan ju inte påstå att det är ngt som iaf jag tycker om att ha men det är ju ett måste då urinblåsan blivit lite tilltuffsad som min läkare sa =) Men jag behöver inte ha den allt för länge för i morgon ska den bort och så är det bara att hålla tummarna på att blåsan fungerar som den ska och att jag klarar mig undan de komplikationer som kan komma...

Men att ha en katteter är inget som är roligt eller bekvämt oavsett dagar...


Sen var det ju det här med sprutor... Jag måste nu som många andra ta sprutor i form av Fragmin, det förhindrar blodproppar, det är en liten spruta som inte känns, men jag har nu på äldre dagar fått nålskräck, den har utväcklats så att jag svimmar vid blodtagning och det retar mig.

Jag har varit en sådan person som aldrig tyckt att nålar varit farliga utan varit den som stått eller suttit och tittat på med intresse.

Men inte nu, jag blir hysterisk, och då menar jag riktigt fjompig =(

Tappar all färg och mår illa och håller på att svimma & tårarna rinner och jag kan inte sluta , inte föränns det är klart typ 2 sekunder senare.

Så jag kan inte ta denna spruta själv och Mattias kan inte hjälpa mig så tur är att Carina kan ;) Hon ställer nu upp och kör hit  i dessa 10 dagar som jag ska ta denna spruta för att jag just nu inte klarar av det..

Jäkla mes kallar jag mig just nu, för det är vad jag känner mig, som en hysterisk mes.. Men jag vet att det finns fler som inte klarat av detta så jag är ju inte direkt ensam men vad fan...


Men jag är otroligt tacksam gentemot all personal på avdelningen där jag låg, de var så otroligt snälla & trygga och effektiva.

Ja all personal som har varit med kring detta har alla varit bra, det har gått fort och det är jag otroligt tacksam över.

Men som sagt, tänkte slänga ner allt i ett eget inlägg =)

Nu ryggläge en stund sedan ska jag ut å vandra, måste ju röra på mig så det inte blir några komplikationer..


Kram på er

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards