Alla inlägg den 9 juni 2015

Av Jenny - 9 juni 2015 07:09

Ja jag funderar på om jag inte ska börja att träna spår med lilltösen...

Vänstervarvandet har jag ju lagt lite på is i år men får väl c om det inte tas upp lite senare i år eller to.m nästa år.

Eller kanske to.m lite rundbana, det skulle nog iaf passa tjejerna, Jumjum han är ju inte som alla andra, han tycker ju inte om att spåra tex inte heller att vara lös för då springer han hem, att trava bredvid en cykel är under hans värdighet *s* Denna underbara kille han har en väldig stoe "egen" vilja för det som han vill eller inte vill göra =)


Men Sessan skulle göra sig bra i spåret kanske göra ett spårprov med henne såsmåningom? Fia tycker om att spåra men som den fisförnäma damen som hon är så tappar hon lätt bort sig och börjar filosofera om annat, men att jaga och springa rundbana kanske vore ngt för henne iaf.


Jag är ju själv inte så insatt i just spår men känner att det är dax att lära sig! Så nu ska jag höra mig för och se till att damen får börja träna.


                                                 


Jag satt i går & funderade på vad mer man kan hitta på men hundarna, ja en hel del! Men sedan är det ju lite vad som faller oss som ägare i smaken för jag tror att hundarna skulle vara med på allt, ja nästan iaf för hur man än vrider och vänder på det så går det ju inte att tvinga en hund att göra ngt som den inte vill =)

Vill en greyhound inte springa på rundbana så går det inte att tvinga den, vill en hund inte träna lydnad eler agility så så går det inte att tvinga den osv, så det är ju lite upp till oss ägare att hitta den aktiviteten som vi tycker om och att den glädjen förs över till våran fyrbenta vän =)


Hundvärlden är större än vad man tror, vad gör ni med era hundar, utövar ni bara en gren eller flera?


Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards