Alla inlägg den 12 juni 2015

Av Jenny - 12 juni 2015 18:45

Ja idag är det sista dagen för både sprutor & tabletter, tack för det!

Det är även min sista dag som sjukskriven, ja lite för tidigt tycker läkaren men jag har ju fått ett nytt jobb =)

Ett jobb som innebär ett kliv ut ur butik och in bakom ett skrivbord , det ska faktiskt bli kul!

Vi pratar en helomskolning..


Visst blir det lite längre att åka men vad gör 30 minuter?

Så from Måndag så är jag en kontors nisse eller nissa =)


Mattias har en vecka kvar på jobbet sedan har han semester och nästa helg så är det ju faktiskt midsommar. Vi kommer att spendera midsommar på hemmaplan i år, vi tar den årliga trippen ut till Högbo men sedan så blir det inte mkt mer ( iaf inte som vi vet just nu) Men man vet ju aldrig.

Det är ju midsommar tävlingar på Hundkappbanan i Järbo och jag vet en hel del människor som vill tröffa oss så vem vet vi kanske åker upp och tittar på tävlingarna, man kanske skulle passa på att köra av hundarna ett varv, men som sagt inget är planerat så det är öppet hela den helgen =)


                                                  
            


Vågar vi hoppas på att sommaren är kommen nu? Idag är himlen blå och solen lyser starkt, hundarna ligger på baksidan och njuter. Vi började på framsidan men där är det en aningen för varmt faktiskt to.m så att hundarna tyckte det och tycker mina det så ....

För både Jumjum & Fia älskar värmen och då är det 20+ som gäller, termostaten visar 32 grader på våran framsida, där ligger nämligen solen på hela dagen och det är till 98% vindstilla så ni kan ju då tänka er värmen när kl är runt 15.

Jag klagar absolut inte för jag har längtat efter solen och just den värmen så ni kan ju gissa vart jag sitter =)


                                                  
            

Av Jenny - 12 juni 2015 09:24

Ja igår fick jag samtalet, ni vet det samtalet av en sk vän..

Hon påpekade för mig att jag var totalt hopplös, jag hade verkligen inte fattat vad det hela gick ut på!


Hon menade på att efter som att jag legat på sjukhus och blivi opererad och idags läget såg ut som en övergravid flodko skulle spela på " Tycka synd om mig " kortet....

Ni vet det däår kortet som man får när det är riktigt synd om en...


Hon menade på att jag var alldeles för glad och "hurtig" för detta så hon kände att det var dags att på minna mig om detta!


Nu är det ju så att jag har så svårt för det där med att tycka synd om, men för dennes skull så ska jag försöka...


So here goes.....


Som ni alla vet så har jag ju oppát mig, det är så synd om mig, jag har ont och ser ut som en övergravid flodko, jag kan inte gå raska promenader med hundarna utan måste tulta fram, vagga ifrån sida till sida...

Jag måste ta sprutor, det är ju sååååååååååå synd om mig!! Jag har ju faktiskt sprutfobi och det handlar ju inte om bara en spruta utan 10, ja ni läste rätt 10 sprutor! En om dagen i 10 dagar..... ( slår mig för pannan och gör en posé)

Och tillråga på allt så måste jag äta en massa tabletter ( läs 5) 5 tabletter 3ggr om dagen... Alltså 15 tab om dagen!!!

Jag som annars bara äter en panodil för huvudvärk om ens det!! Så nu är jag en pillertrillare, nära på en beroende tablettoman...


Jag måste ha dessa osexiga strumpor på mig, de kunde väl iaf ha gett dem lite färg?!? "pimpat" upp dem lite, för jag menar hallååå, det ska väl inte vara kvalitén som räknas utan utseendet..Eller..


Ja nu har jag verkligen försökt att spela på tycka synd om mig kortet men jag ska ärligt säga att det inte känns så ärligt ja kanske det där med gravid flodko, då jag är så svullen så att det ser uy som om jag vore 9 månader gravid, men det är så det är, den kommer att ge med sig men man kan inte säga just nä så jag kommer att få se ut så här ett tag framöver *suck*


Så nu vet ni alla huuuuuur dåligt jag mår & hur synd det är om mig!!!! Tänk nu på det Syyyyyynd om mig !!!

*grinar floder*



OBS!!!!!!!         Humor!!!!!!            OBS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards