Direktlänk till inlägg 24 juni 2015

Blogga igen

Av Jenny - 24 juni 2015 18:22

Varför bloggar vi?


Jag vet att jag tidigare tagit upp det här, men det känns som om att det ändå är många som inte förstår varför man bloggar.

Ja varför vill man lägga ut sitt liv?

Men vi har alla olika skäl, mitt, för att få ventilera.


Varför läser vi andras bloggar då? Nyfikenhet, intresse eller bara ett rent tidsfördriv.

Jag är själv inte mkt för att läsa andras bloggar men visst händer det att jag "slumpar" in på ngn sida härifrån själva bloggportalen.


Men som det märks så skriver jag mkt blandat, mitt liv, händelser, hund och en del tipps.

Måste man vara en intressant person för att blogga? Nej du får vara precis den du är, blogga om precis vad du vill bara du tänker på att hålla dig innanför lagens ramar.

Du får blogga om precis vad som än faller dig in =)


Men vad får man då lägga i en blogg?

Ja reglerna kan ju tolkas olika, men för mig är det suntförnuft som styr, men inte alla har den "spärren" att stoppa.

Visst kan vi alla vara argamen det ger oss inte rätten att lägga ut personer via namn, födelsedata, tele nr mm.

Men det är ju vad som gäller mig som bloggare, vad gäller dig som läsare?


Om du lämnar en fråga, ett meddelande till bloggaren, får då denne lägga upp det ? Ja det får man, för du har i skrivandets stund gett bloggaren ett ok att "släppa" / lägga upp den kommentaren så fort du har klickat på skicka.

Jag gjorde så att när jag började att blogga så lade jag in att jag skulle godkänna alla kommentarer som kom in, men jag kommer nu att släppa på den spärren.

Dels för att göra det enklare för mig oxå för att ni som läsare kommer att se alla kommentarer som kommer in =)


Jag har fått väldigt mkt possitiv "feedback" på min blogg , vilket jag är glad över! Jag har ju "conectat" den till Fb och det är där de flesta kommentarer kommer.

Det finns dock några kommentarer som jag har valt att inte släppa men det kommer att ändras nu, alla kommentarer kommer att släppas andra to.m kommer att läggas upp direkt i bloggen, ngt som jag har gjort tidigare.


Alla har vi ju rätten att skriva en blogg och samma rätt gäller ju att läsa en blogg =)

Man kan få många bra tips, ideer mm när man läser, men om du hittar en blogg du inte gillar eller håller med själva bloggaren om , vad ska du göra då?

Ska du fortsätta läsa? Ja varför inte? Men om den retar dig som läsare till en gräns där du känner att du måste kommentera allt denne bloggare skriver så kanske du inte bör läsa!

Men visst kan du visa ditt missnöje genom att skicka ett meddelande, men tänk på hur Du formulerar dig då,

hur du använder versaler, punkt & komma etc.

För en skriven text är svår att tolka, du menar en sak men ngn annan kanske läser ngt annat.


Det är ju precis som du tyder bloggaren text, det du tyder är kanske inte alls det som bloggaren menar.


MEN!

Ja det finns oftast ett men =)

Det är väldigt svårt att styra en bloggares innehåll, det finns självklart "do" and "donts" men du som läsare kan styra hur du vill göra, läsa eller inte läsa! Det är så enkelt!



                                                  

         







 
 
it_is/Anette

it_is/Anette

25 juni 2015 08:04

Vett o etikett - eller som man säger när det gäller nätet - nätikett. så otroligt lätt att följa tycker ju jag.
Jag läser många bloggar också - tidsfördriv som mest, bra recept o tips som gäller andra saker som mina hobbys.
Just nu läser jag också en del för att se hur andra portaler ser ut, funderar ju på att flytta bloggen....

Bra skrivet!

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Jenny

25 juni 2015 18:23

Precis nätikett, det finn många som skulle behöva en ordentlig kurs i det.
Ja jag har samma funderingar själv, att flytta bloggen...Men det beror lite på hur lätt den nya sidan är då jag är hopplös när det gäller vissa delar inom data *S*
Det måste vara enkelt...

 
Ingen bild

Mona

26 juni 2015 07:20

exakt upp till var å en å läsa vad man vill.. å e det nått jag inte gillar så skippar jag de stället ist för att läsa å reta upp mig..
så lägg ut dumma svar om du får dom.. det är ju tydligt å klart att den "chansen finns" när man skriver ett svar i din blogg

Jenny

26 juni 2015 18:05

Precis jag har ju nu kommit till just den gränsen att det får vara nog med påhopp, för dessa personer har ingen som helst insyn i mitt liv som det är idag! Urbota dumheter kan man ju kallat det;) Så deras kommentarer gör att jag har lättat på spärren så att alla kan se, tänker inte skydda dessa personer längre då det känns som om det är precis det jag har gjort när jag inte " släppt" de tidigare kommentarerna...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards