Alla inlägg den 2 juli 2015

Av Jenny - 2 juli 2015 23:45

     

Av Jenny - 2 juli 2015 18:49

Då har det snart gått en vecka till.

Solen skiner och värmen har kommit =)

Veckorna bara susar i väg och snart är sommar och sommar lovet över, näe inte riktigt för det är ju ändå en liten bit kvar.


Vad ska ni hitta på ihelgen då? Solen och värmen ska ju hålla i sig.

Vi ska bara vara, vi tänkte ge stranden ett besök med en picknick korg och ett par solglasögon så är jag redo, för ngn bikini sätter jag inte på mig i dagsläget ;)

Plus att jag inte vill skrämma slag på de övriga besökarna.

På onsdag så flyger ju Mattias & Melody ner till Skåne för att spendera en vecka med farmor & farfar, det står ju en hel det på deras schema när de är på plats, Tosselilla, Skånes Djurpark & Legoland med övernattning på Hotell, ja och så själv klart stranden =)

Så i 2 dagar så får jag rå om bara Anton, Jonas går på semester v 29 och då ska ju de i sin tur ut på egna äventyr!


Jag hoppa snu verkligen att vädret håller i sig för jag är iaf väldigt less på regn & kyla!


                                                    vs          

Av Jenny - 2 juli 2015 18:04

Jag mitt dumma nöt trodde ju att jag klivit ut det här och sluppit bakslag som kan bli efter op.

Jag är och har ju varit pigg under hela tiden efter op men nu så har jag fått ett bakslag med urinblåsan =(

Jag läcker nu som ett såll, och känner inte om jag är kissnödig utan går med på en känsla om att jag borde.. Så nu jaga jag gyn i Uppsala för att för det första, få provsvaren efter op, de skickade ju iväg allt som de tagit ur på koll hos pattologen, för det andra att få veta hur länge det kan tänkas hålla i sig det här med blåsan..


Provsvaren hade tydligt kommit den 18:e talade sköterskan om som jag pratade med i går, men det skulle tydligen gås igenom på ronden som var i går fm..

Det är ju inte bara de 2 kvinnliga läkarna som var med vid op som ska gå igenom dessa svar, det är ju som sagt flera som ska ta del av provsvaren.

Leijon är ju på semester så det är  Dr.Bjersand som tagit över under hennes ( Leijons) semestern så nu är det denne jag jagar och har jag tur nu så kommer det meddelande som jag ringde in idag komma fram , att jag nås säkrast mellan 12-12,30 då jag har lunch.


När jag i går berättade om mitt "lilla" problem så fick jag till svar att det inte alls var bra, för jag skulle ju komma ihåg att jag gjort en stor op fast det inte syntes på insidan!! Hon skällde på mig för att jag hade damsugit..

För det fick jag ju absolut inte göra än, för även om jag var läkt på utsidan så var jag knappt på börjad på insidan! *suck*

Inte direkt vad jag ville höra, för jag menar det är ju ändå en månad sen jag var där.. 

Och som sagt det syns ju inget på utsidan förutom de små ärren jag har fått, så det gör ju lätt att jag inte tänker så mkt på själva på insidan.


Vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan, jag har ju  liksom tappat den där kissnödighets känslan som man har i vanliga fall,  utan jag går mer på känn.

Och det känns som om att jag inte tömmer ordentligt plus att jag har lite ont i själva blåsan, ja jag vet att jag borde åka in till läkare men jag väntar och ser vad Bjersand säger först, tänker Inte åka in i onödan.. Vill inte!! vill inte stickas mer och jag vill inte ha ngn kateter om det nu skulle vara så illa så jag väntar, dumt jag vet men jag får panik av bara tanken!


Kan inte påstå att jag riktigt uppskattar det här bakslaget, för jag menar, hallå att läcka urin är inte ngt som jag kan säga är kul =(

Men förhoppnins vis så går det över!!! Och det snart!!

Så nu är det bara att vänta =/


Så på med kontinens blöjan och känn dig som hemma *s*








Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards