Alla inlägg den 4 augusti 2015

Av Jenny - 4 augusti 2015 20:30

Ja det måste jag erkänna att jag är på alla som har de sk gröna fingrarna när det gäller blommor.

Jag har de då inte! Jag är stolt över mig själv som lyckats hålla de två orkiderna jag har fått vid liv, få dem att blomma för 3je året i rad =)


Men min avundsjuka ligger nu mer på de som har alla dessa fina blomster ute, det är så otroligt vackert när man ser alla krukor och arangemang i dem, själv har jag tre plåtkrukor som står på framsidan sedan en balkong "kruka" i dessa har jag blommor men kom nu inte och

                                                

Jag tar en tripp dit varje år för att köpa lite blomster eller om jag får infallet att det ska plansteras ngn ny buske.

Buskarna överlever men blommorna har jag det svårare med, men de håller iaf över vår, sommar och en liten bit in på hösten, så jag nöjer mig med det.


Men alla vackra färger och olika sorters blommor som finns, sommaren är vacker i all sin blomster.

                            

Dessa fina blommor och mkt fler finns hemma hos Mamma Grå, liiite avis är jag =)

Tid

Av Jenny - 4 augusti 2015 06:45

Ja ibland känns det som om man har hur mkt tid som hellst men i vissa fall inte tillräckligt mkt tid.

Men många gånger så har det med planering att göra, kan man nog ärligt säga.


                                                  
       


Är vi duktiga på att planera våran tid?

Ja här hemma måste jag nog säga att vi planerar våran tid, men det kan ju ha med att göra att jag är ett litet av en kontroll freak, jag vill ha tider, att det ska följas rutiner.

Jag har av erfarenhet insett att det blir så mkt lättare om man har fasta rutiner.

Tråkigt kan många tänka men må så vara, men för oss så fungerar det och jag märker det på barnen att när rutinerna flyttas så blir det en störning i deras vardag.


Jag tycker även att jag får mer tid med familjen om man har fasta rutiner, barnen får sin tid med mig och Mattias, hundarna får sin tid.

Jag räknar nu inte minuter men rutinerna finns och vissa fasta tider har jag svårt arr flytta på tex mat tider, men det är ju jag som person.

För ett tag sedan tex så sa en av Antons kompisar att han var en aningen avis på Anton för att han just hade dessa fasta mat tider, för hemma hos dem så hoppades det både hit och dit med just middags tider.

Nu vet jag att det inte passar alla att ha tider eller just rutiner, men jag kan varmt rekomenera det, för just tiden räcker på ngt vis längre ;)


                                              



Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards