Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Jenny - 7 augusti 2015 23:15

Ja när är ngt gammalt? Kläder, personer eller händelser?

Så pass gammalt att det inte kan påpekas eller påminnas?

Ja vad surrar jag om nu?


En händelse inträffar vilket får mig att fundera, vilket gör att det formas till ett blogginlägg...


Gamla kläder slänger vi eller ger till insamling, ålder, ja då sätts vi på äldreboende eller sjukhus, men vad gör vi med händelser i våra liv? När bli händelser för gamla för att dras upp, att glömmas...eller iaf sättas i en mörk vrå och låtas vara där?

Bra som dåliga, roliga som sorgliga?

Jo det jag undrar är när ska man släppa taget om ngt som har kanske mer än 53 år på nacken? Kanske mindre än 5 år..

Ja jag syftar i det här fallet på händelser, händelser som inte är positiva,när ska dessa sättas på "is" "glömas bort"? 

Positiva händelser & minnen kan man ju dra upp i hur många år som hellst, för en glad sak är ju ngt som gör att man 50 år senare fortfarande kan skratta åt den , men hur är det med händelser som inte är positiva? Händelser av sorg, av skam?

Hur länge ska de få hänga som kors över oss?


För visst har vi väl alla en eller to.m flera händelser som man hellst av allt skulle vilja glömma, få ogjorda men det vet vi ju alla att det inte fungerar.

De finns kvar, oavsett vad vi vill eller inte vill, men innebär det att de ska finnas som ammunition åt andra?

Men det är ju även dessa händelser som format oss till den personen vi är idag, oavsett vad andra tycker.

Vi är den vi är och ingen är perfekt fast många tycker sig själv vara så , perfekta menar jag.

Vi kan inte tycka om alla, säger kanske lite sig själv, men innebär det att vi får kasta saker vitt & brett bara för att vi inte tycker om en person, slänga runt deras "skellett" bara för att ??

För det finns ingen som har så pass " rent mjöl i påsen" att man ska utsätta ngn annnan för elakheter bara för att själv sätta sig på en pidestal eller?


Jag tycker att ordspråket " Behandla andra som du själv vill bli behandlad " är ett bra ordspråk men jag ska erkänna att det ibland är svårt att följa!

Vissa personer bara fortsätter att trampa vilket gör att jag som person inte kan behandla denne efter hur jag själv vill behandlas, vilket gör det till en ond cirkel.

En cirkel svår att bryta oavsett hur mkt man än vill, hur mkt man än ignorerar , låser ute, så finns denne där och bara maler, fortsätter att dra i skellett och händelser som är avsedd för att såra, såra andra bara för att få uppmärksamheten, ibland bara för att ha ngn att såra, ngt att göra. När är det stopp?

                                                  
          

Men min fråga är hur lågt kan man sjunka när det gäller dessa äldre händelser? Hur långt kan man kasta?

För jag vet säkert, som ni säkert också vet, att det kommer alltid att hoppa upp och bite en i röva om man kastar för mkt och för långt!



                                                   

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards