Alla inlägg den 5 september 2015

Av Jenny - 5 september 2015 13:46

Ja det brukar Jonas få lite extra av när han är här =)

Sessan älskar nämligen att komma upp i hans knä för att sedan "åla" runt...

Detta är en procedur de alltid har, oavsett om det är en snabb visit eller ett middags besök *s*


     

       

Men vem kan motstå ?? Ja inte Jonas iaf ...

Av Jenny - 5 september 2015 13:37

Ja igår blev det testande av ett nytt recept.

Det blev ett snabbt och enkelt recept som jag hittade online, sökordet var lövbiff =)


Ingredienser för 2 personer
4 st lövbiffar, ca 300 g
100 g smaksatt ost (jag tog philadelphiaost vitlök och örter)
2 msk persilja
Salt
Peppar
2 dl matlagningsgrädde
2 dl creme fraiche
1 msk kalvfond

Gör så här
Vik ut lövbiffarna och bred på en del av färskosten.
Strö på persilja.
Rulla ihop och fäst med tandpetare.
Krydda med salt och peppar och stek i smör.
Tillsätt resten av osten, övrig vätska och fond.
Koka samman i 10-12 minuter.
Smaka av med salt och peppar.


Jag använde lite coloroit för att få lite färg på såsen...

Jag ökade lite här å där med tanke på att detta recept var för 2 pers, jag hade dock ingen persilja hemma men det gick bra ändå =)

Och gott var det!

                                                 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards