Alla inlägg under oktober 2015

Av Jenny - 4 oktober 2015 10:30

Kan verkligen säga mer än tusen ord =)

Akilles

Grå

 



   


-Ge nu hit gottat .....

Av Jenny - 2 oktober 2015 08:00

Ja vilka kan man kalla vänner? Är det alla som man har runt sig?

Många bedöms på hur många vänner man har, men är det verkligen så att ju fler vänner vi har desto bättre mår vi, desto bättre människor är vi !?!

Är det antalet vänner som räknas?


Jag har inte många vänner men däremot många bekanta. För mig så är det skillnad på vänner och bekanta, hur är det för er?


Men hur ska man vara som vän? Måste man prata eller umgås varje dag för att kalla sig vän?

Nej det tycker inte jag, men visst har jag vänner som jag kan prata med varje dag, men sedan har jag de vänner som jag knappt pratar med alls men vi båda vet att den andre finns där om det är ngt eller man bara behöver säga hej.


Men för mig så är vänskap en " two way street" , det ska vara ömsesidigt, tex båda ska kunna lyfta luren för att slå en signal, det är inte bara den ena som ska hålla vänskapen "levande" , för mig är det då inte vänskap.

Men hur mycket ska man tillåta som vän?

Ska den ena få utnyttja denna vänskap till det yttersta?

Ska man bara tacka och säga ja, bara bli utnyttjad i sin vänskap?

Nej absolut inte!

Självklart ska man ställa upp i sin vänskap men inte till vilka gränser som helst!

                                                  

               


Jag vet att jag har bloggat om detta tidigare men igår dök det upp igen. Inte i min vänskapskrets utan hos en bekant.


Denne har en vän som lånar pengar och inte lämnar tebax, ljuger om när och hur pengarna ska lämnas tillabx till de personer som denne har lånat utav, det är en röd tråd av lögner och visan är alltid densamme....

-Det är synd om mig , alla är emot mig, alla är dum mot mig, ingen förstår mig osv, Ja alla har vi nog hört eller har en sådan person i våran omgivning.

Jag själv har tagit avstånd till sådsna personer, de tar alldeles för mkt energi.

Denna personen byter med jämna mellan rum "vänner" denne kan inte bibehålla vänner då denne utnyttjar, lånar,ljuger så att alla vänder och går.

Min bekanta har nu ledsnat och även hon vänt sig ifrån denna person.


Nu säger jag inte att man inte ska låna ut pengar som vän, men som en sann vän så lämnar man tillbax det man lånat, Oavsett!

För annars så kan jag nästan garantera att den vänskapen kommer att slut =(


Jag kan ibland tycka synd om sådana personer som altid måste leta nya vänner, nya människor att utnytja... För man kan inte må bra som person, eller gör man det?

Det som faktiskt är skrämmande i sådana här fall är att de faktiskt inte ser sig själv som den "dåliga" vännen, utan det är alltid den andres fel, oavsett hur många som går så är det aldrig dennes fel...

                                                  

               

Så hur ska en bra vänskap vara? Ja det är nog ngt som man kan diskutera i evigheter, men för mig så är det ärlighet & förtroende.

För om jag inte kan lita på en vän är det då en riktig vän?

Kan man sätta en prislapp på vänskap? Absolut inte, men som i mångt och mkt så finns det de som väljer sina vänner efter vad de har i plånboken , dessa personer gör loikadant i förhållande tyvärr...

Finns det en åldersgräns på vänskap??

Nej inte det heller, för oavsett om det skiljer sig 1 år eller 10 så är det ju vänskapen i sig som räknas!

Vi har ju olika behov  vår vänskap, så en vän för mig är ngn som stödjer och leder en rätt när man inte ser mer än ngn meter på stigen framför fötterna, en vän som jag vet finns där oavsett, en vän som jag känner litar på mig och jag litar på den, för mig har den har ingen ålder, den har ärlighet och styrka i sin vänskap.


                                                  

              


Av Jenny - 1 oktober 2015 17:38

Ja nu är vi redan inne i oktober, tiden bara rusar iväg.

I dag har det varit en lugn dag , läkartid var det enda som var inplanerat men sen så har dagen bara "varit"

Melody har nu gjort klart sin önske lista inför julen, det märks att hon börjar bli en stor tjej =)


                                                  
      


1 Kläder, men hon visste inte i vilken butik, så jag tänkte presentkort...

2 Dator

3 Nya lakan

4 Littelest Pet shop ( som om hon inte har nog av detta?)

5 Små djur som har "fluffiga" svansar, en present som hon själv valt att ge som present till Joline på hennes kalas i morgon..

6 En egen hund..*suck* Basenjisarna " duger inte" Fast Fia är ju hennes men, näe hon vill ha en som "bara" fäljer henne

7 Nya tapeter ( tydligen kan man önska sig det i julklapp *s*)

8 Bio kort

9 Pengar

ja sedan så var det inte så mkt mer...

Hon visste själv inte riktigt vad hon ville ha iår , så hon fick fundera en del.. För sedan så fyller hon ju år ganska tätt inpå julen, både hon och hennes store bror.


Anton har vill ha spel till Onen´n och pengar & deo spray...

Tonåring =)


                                                 


Av Jenny - 1 oktober 2015 08:15

       

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards