Direktlänk till inlägg 21 november 2015

Knep å knåp

Av Jenny - 21 november 2015 19:45

Ja idag har vi haft lite av en pyssel dag jag och Melody, eller ja vi har använt symaskinen *s*

Det man bör veta är att jag absulut inte är duktig på att sy inte heller har ett speciellt långt tålamod när det kommer till att pyssla, men det här kändes som en sak jag kunde göra utan att kasta ut symaskinen genom fönstret *s*


Jag har sytt ett flecce täckte till en av hundarna, det ska bli till de andra 2 med men jag tar ett i tagen och om dagen...

Melody rycktes med och tog de bitar som blev över efter jag hade klippt färdigt de jag skulle ha.


Jag blev faktiskt ganska nöjd =)


                         


Melody blev insperead och hämtade ner delar av sin mjukis samling ( de ligger ovanpå garderoben i hennes rum)

För här skulle det minsann sys täcken och halsband...

                                                  

              


Atlas var den förste som skulle få ett täcke, nåla och sy, både en fram del sedan en del som skulle gå under svansen.

To.m reflexer fick han =)                                                 

                                                  

                                   Före    

                                              Efter



                                      

Hon hade fullt focus på det hon gjorde..

Tills det att hon upptäckte mig med kameran...

 


Så detta var vår eftermiddag.

Förmiddagen gick i bandyns tecken, det var ju dax för träning igen, Melody är så taggad att hon to.m packar tränings väskan kvällen innan...


   

Klubba, hjälm, skridskor, halsskydd, fingervantar, vattenflaska, matchtröja .


Hon kom på att hon faktiskt kan använda " match" tröjan som hon "ärvde" av Anton, den med nr 21 på ryggen (Christoffer Edlund). De fick egna tröjor idag, men vi lämnade den vidare för att få ett nummer ( av eget val 10) & Melodys namn på den.

Nu önskar hon sig ett par bandy handskar och tejp till klubban i rosa och Saik grejer i julklapp..

Hon vill spela i Saiks damlag säger hon och jag tänker då inte stoppa henne!!

Ska man sikta så ska man sikta högt säger hon, ganska kloka ord för att komma ifrån en 8 åring =)


                                                  
                       



    



 
 
it_is/Anette

it_is/Anette

21 november 2015 20:33

Hon är snygg din Sessa *ler*
O se där du kan ju - det blev riktigt bra för att vara första försöket - sen kommer du sy täcken i alla möjliga o omöjliga färger :)

Skoj att även Melody blev inspirerad o nu kan även mjukdjuret komma med ut :) som maskot på bandymatcherna kanske.... frysa gör han ju inte nu :)

Ha en bra kväll

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Jenny

22 november 2015 11:18

Ja jag blev riktigt nöjd ( klappar mig själv på axeln) Mmmm, det var kul men inte sååå kul men med stor sannolikhet så kommer det nu att bli andra täcken iaf i annat tyg än detta, fast de får nöja sig i år med Ikeas filtar ;)

Bra idé kanske skulle skaffa ett svart och ett vitt tyg så hon själv kan sy en flagga el dyl =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards