Direktlänk till inlägg 30 november 2015

Juletider

Av Jenny - 30 november 2015 17:56

Ja nu börjar vi närma oss den tiden på året som för många betyder stress & irritation och för andra värme & kärlek, men det finns ju de som även tycker att julen är en högtid som de inte vill ska komma.

Nu menar jag inte pga klappar och mat utan de som blir lidande av alkoholkonsumtionen som många tycker hör till julhelgen eller andra storhelger.

                                                  
        

Jag tänker på de barn som inte alls ser fram emot julen, de som vet att mamma & pappa kommer att ta till alkohol och det kommer att skrikas och bråkas kanske mer än vanligt, de barnen som lider i tysthet, de som kommer tilbaka till skolan och inte säger så mkt eller så berättar de historier om hur bra de har haft det under jul & nyår bara för att andra inte ska an, och tyvärr så ser vi vuxna ser inte hur de lider, hur dåligt de mår.

                                                 

Jag lider så med dessa barn, önskar att man på ngt sätt skulle kunna hjälpa, stötta de som behöver.

Varför är det så många vuxna som ser jul och nyår , ja andra helgdagar som en anledning till att supa?!

Och nu menar jag inte bara en eller 2 nubbar till maten, utan så mkt alkohol så att det spårar ur, så mkt alkohol att en storhelg inte blir till glädje för de runt omkring dem utan mer av en pina?!


Vi är inte nykterister, men vi tycker inte om alkohol, smaken, inte heller vad det gör med knoppen om det blir för mkt.

Men visst kan vi ta ngt att dricka om vi går på fest, men oftast så tar vi det alkohol fria alternativet...

Jag tycker inte att alkohol och barn går i hop, jag vet inte riktigt varför, eller jo det vet jag, men det riktigt kryper i mig när jag ser föräldrar riktigt onyktra i sina barns närvaro..


Det är inte med ett pekat finger som jag skriver om detta , utan det är mina tankar och mig egen sorg utöver det här.


Jag tittat på mina barn och känner en sådan kärlek till dem. En sådan kärlek trodde jag aldrig att jag skulle känna för en annan person, men till mina barn så känns det ibland som om min kärlek ska svämmar över!

Vad vore jag utan dem?

Ja en tanke jag inte vill tänka på.

För hur vi än vrider och vänder på det så finns det ju de som inte har sina barn nära av olika skäl.

Det finns ju de som inte har valet, valet att ha sina barn nära, men vi som har det, se på era barn och glöm inte att tala om att ni älskar dem!

Speciellt nu, varför, ja bara för att...

                                                  
            

Det iof ngt som man ska göra var dag, tala om att man älskar dem, din man, fru, syster, bror, mamma & pappa, vän..

Det är så små ord som betyder så mkt.

Tre små ord : Jag Älskar Dig!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards