Alla inlägg den 7 december 2015

Av Jenny - 7 december 2015 12:18

På jobbet avklarat och to.m helgen har sprungit ifrån mig.

Veckan på jobbet har gått bra och jag inser att 70% passar mig bra just nu. Både psykiskt och fysiskt.

Man måste ibland se sina begränsningar!


Jag jobbar sakta med säkert med mig själv, och det gör jag för min egen skull! För jag tror inte på det här med att ändras för andra. Det blir fel och det är inget som är ihållande.


Man läser ofta hur människor vill ändras och hur de ser på sig själ och hur de tror att andra ser på en , och utifrån det så ändras de.

Men är det så enkelt? Att bara säga att man ska ändras?

Nej det krävs massor, det har jag insett nu, man kan inte ändras över natten eller bara genom att säga att man ska göra det.

Det krävs, krävs massor av arbete på "Jaget" för att kunna göra en ordentlig förändring!


Det är många som vill ändras men inte vet riktigt hur man ska göra, och jag kan idag säga att det inte är den lättaste vägen att gå, men vill man verkligen så går det =)



Det har redan varit den andra advent och julafton kommer allt närmare.

Här är vi nästan klara med julklapparna men inte riktigt, men som sagt vad vore julen om man inte har några klappar kvar att införskaffa i sista minuten ;)


Ihelgen så står det syskon träff på schemat =) Jag ska nämligen åka till min stora syster =) Vi ska gå på Stora Stockholms utställningen, det ska bli så kul. Det är en sådan där årlig sak som jag alltid gör, och i åt så ska vi bara gå och vara sociala. Ska själv inte ställa, utan bara titta.


Men nu så ska jag göra ett sista litet ryck innan jag ska åka till jobbet =)

Man hinner en del när man börjar senare..

                                                  
      






Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards