Alla inlägg den 19 december 2015

Av Jenny - 19 december 2015 18:02

Ja även om man var otroligt seg så var det ju ändå dax att fixa lite inför jul.

För även om inte själva julkänslan har infunnit sig så är den ju på ingång.


Så på dagens schema stod, vitlöks sill, snickers kaka, knäck, kola och Melody & Mattias bakade peppar kakor, han hade to.m gjort degen själv, börjar bli en aningen avangserad nu *s*


Knäcken blev det alldeles för få utav så jag ska göra en till satts i morgon!


Resultatet blev så här:

    Snickers kakan

  Pepparkakorna

    Knäck & cola

  Vitlöks sillen ( den blev otroligt god!! )

Seg

Av Jenny - 19 december 2015 15:27

Ja det är nog en " understatment" idag, känns som om jag skule har varit och festat i flera dagar, vilket jag inte har gjort ( drack ju inte ngn som var alkoholhaltigt äns) så man kan ju undra om det inte är så att jag to.m reagerar på ångorna ifrån andra *s*


Men satan så kul det var!!!

Det var ju tyvär många "om" det skull bli ngn julgala då företaget som driver det satte sig i konkurs, så den showen som skulle gå i Stockholm blev inställd, men som tur var inte den här!

         

Det var många stora artister med, Petter, Måns S, Jill J, Lena PH, Hasse Andersson, Darin, Miss Li, Ola Salo & Galavärd var David Hellenius.

Det var en grym show måste jag bara säga igen!!!!

Det blev inte många foton med mobilen då jag hade fullt upp med att ryckas med =)

       


Maten var under all kritik måste jag säga, men den stod Göransson själv för och det är absolut ngt de måste bli bättre på, kylvaror stod öppet i den varma lokalen där bör man nog tänka mer på bakterieflödet!!

Efterätterna är knapps ngt som man bör nämna för det var näst intill obefintlig!!


Showen öppnades med ett nummer av Lena & David, de körde Katy Perrys " Firework", sedan kom Måns in och jag tror vi i publiken väntade oss en aningen mer än vad han levererade, Jill klev sedan in på scen och , hon lika så, väldigt off, det vart ingen fart på publiken.

Men, så klev Hasse in på scenen och drog i gång Änglahund, och satan, taket på arenan höll på att lyfta!!!

Det vart fart på alla och vi dansade och sjöng med!

Sedan så kom Darit ut och körde "Apan", stämningen låg på top!!

Sen dalade det igen, då Salo, Ph , Jill & Petter inte riktigt levererade i första halva, andra halvan blev så mkt bättre, men de som verkligen stod för showen var Darin, Hasse & Miss Li!!

När Hasse sedan kom in för att köra sin Guld och Gröna skoar så var det inte många som satt kvar i sina stolar, vilket krut det är i han, ja jag sjöng så jag nästan var hes när jag kom hem, men bara nästan  =)


Men absolut en kväll jag sent kommer att glömma, en bra show, super kollegor och en stämning som var på topp hela kvällen igenom!



Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards