Alla inlägg den 2 januari 2016

Av Jenny - 2 januari 2016 22:45

ja nu börjar kylan komma krypande, ngt jag inte riktigt uppskattar, jag har ju liksom förträngt att det egentligen ska vara kallt nu och snö, inte runt +5 ute.

Men det hör ju årstiden till =/

                                                  
              

Sitter och funderar på när man kan "jula ner", ta bort julen..

Jag tycker det är mysigt, men det känns ändå som om julen är över.

Nyår är passerad och vi går mot ljusare tider och förhoppnings vis en varmare årstid.

Men när julen plockas ner så blir det på ngt vis så kallt i fönsterna, jag är inte för att ha mkt i mina fönster förutom till julen då det står tomtar i var vrå =)

Så frågan är om jag inte ska låta julen stå ngn dag till...


                                                  
   


Av Jenny - 2 januari 2016 18:15

Ja dagen gick i bandyns tecken =)

Jag hade anmält mig och barne till Supporter middag, det skulle bjudas på Grekisk buffe.

Jag inser att ju mer jag är på bandy desto roligare blir det...


Idag mötte Saik, Siruis och det glimmade till i laget och det blev en vinst med 11-1, vi i publiken fick se en glimt av det sugna Saik..

Vi ficke se Nilsson tända till och göra 2 mål.

Vi saknade även 2 spelare pga sjukdom, Linus Forslund & Dennis Henricksen.

Men det löste sig som till synes!


Nästa helg är det möte mot Kungälv men innan matchstart så är den promenad , det är Bissen Brainwalk dax.

Jag funderar på om jag inte ska ta och investera i en ny mössa, sonen har ju fått en ny så jag har ju ärft hand "gamla" och jag tycker väl inte att det passar sig med att en "tant" som jag har Daniel Bäck på mössan *s*

Så en svart med rosa eller lila tex kanske skulle vara mer passande =)

Mattias kanske skulle få en vit, för han har ju ingen mössa, bara en tjock tröja...


                                   





   







Du

Av Jenny - 2 januari 2016 12:36

är du och jag är jag.

Varför vill man vara ngn annan?


En fråga som man kan fråga sig själv är, varför är jag inte nöjd med mig själv och det jag har åstadkommit..

Varför är jag avundsjuk på det som andra gör och vad de har åstadkommit...

Vad kan jag göra för att mitt liv ska komma på rätt spår, vad behöver jag ändra på för att komma dit??


Ja nya året är ju som ett oskrivet blad vilket gör att man kan göra de förändringar som behövs för att kanske ta sig dit man vill komma..

Ja det nya året kom med bekräftelser, svart på vitt, det skrivna ordet.

Det jag läste gjorde mig ledsen, ledsen utöver hur en vuxen människa kan ta ngn annans liv och göra det till sitt eget, ljuga om vart man har varit och vart man är på väg.

Varför? Varför vill man mer än vad man vet att man kan eller orkar?

Varför vill man vara mer, vara en annan än den man formats till idag?


Ja vad ska man svara på den, kan man svara på den ??

Är du nöjd med den du är?

Jag vet att jag iaf är det!

Visst vill jag tappa i vikt, ändra frisyr men det är inte det jag skriver om..

Utan hur man är som person, hur man har tagit det som serverats en i livet..

Utan även hur det finns de som vill ändra "jaget", vara en annan då man inte har ngt i sitt eget liv som är sant, som är rent, innerligt.

Utan man satsar då på att ljuga´, att fantisera ihop livet, livet som egentligen är ngn annans...


Tänk på hur du ser dig och tänk på hur andra kan se dig. För lever du ditt liv i en lögn så kan jag garantera att den lögnen kommer att komma ifatt dig , förr eller senare!

Vi är inga helgon, men det innebär inte att vi ska leva i en lögn! Vi ska leva livet med glädje, med kärlek och vara sanna gentemot en själv och andra.

Man kan inte vara anonym, vi är alla offentliga på ett eller ett annat sätt, speciellt idag.

Vi lämnar alla spår efter oss, spår vi kanske inte vill lämna men inget vi gör går osett förbi.

Vi syns så länge vi lever, så var nöjd med ditt liv och lev det till fullo.

Var glad över att du är du och jag är jag, för du är garanterat mer älskad som dig än vad du är som ngn annan!!

Du blir mer älskad om du ger ärligt än vad du ger falskt, du kommer att få mer  äkta kärlek för den du är.

Så lev ditt liv, se dig för vad du kan göra- ta inte ngn annans liv och printa det som ditt eget!


Att leva i en lögn är att inte leva alls.


 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards