Direktlänk till inlägg 22 januari 2016

Fredag

Av Jenny - 22 januari 2016 19:30

Och det innebär Bandy, Saik möter Tillberga.

Ett lag som vi på papper inte ska ha några större problem att slå, men det är ju som sagt på papper.

Vi vet ju att Saik inte har legat på topp när det kommer till deras spel.

När jag kom på plats så hade det redan passerat 13 minuter, och då stod det 1-1.

Saik spelade ett mer " aggressivt" spel, hårdare uppåt spel och mer skott på mål, men det syntes att de var trötta, de har inte orken att hålla ut, så fort ett mål var gjort så släpptes motståndare laget hela vägen upp och det resulterade i mål. Saik vann med 10-7, 7 av dessa mål gjordes av Christoffer Edlund, men det är somsagt fortfarande mkt de behöver jobba på.

Denna match saknades Falk & EP.

Men jag måste ändå säga att Abbe gjorde en bra match i målet.

Han har ju inte stått så mkt denna säsong, men vid Falks bortfall så får han kliva upp, och mkt fick han göra själv då backarna "tappat" sin position och var på "fel" sida planhalvan när Tillberga laddade mot mål.


Men det var ändå en bättre spelad match då Saik var vassare och mer framåt spelande än vad de har varit i tidigare matcher.

Nu är det uppehåll ett tag då det är dags för VM, och inga mindre än SAIK´s egna spelare, Mossberg, Hedlund, EP & Linus Pettersson är uttagen till VM laget =)


Här på hemmaplan så är det födelsedagar & en hel del bandy träning på schemat =) 


                    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards