Alla inlägg den 24 januari 2016

Av Jenny - 24 januari 2016 19:41

Ja jag måste nog erkänna att det är ngt jag är idag.

Dagen närmar sig, dagen då det är dags att ligga under narkos, även om det är en lättare, dagen då de ska tömma mig på vätskan som finns där, ta nya prover, dagen då man känner sig utlämnad i händerna på främlingar..


Nu tror jag inte att det är ngn fara med vätskeansamlingen som finns men det finns ju ändå det där "om"

Har pratat med Carina ang vad det kan vara och hon tror att det kan vara sårvätska eller lymfvätska, vilket av dem det spelar ingen roll, för det är ju inget att oroa sig för!

För visst är jag frisk, men det där jävla om...Det klänger sig fast, som en jävla igel..Ursäkta språket men det är milda ord på vad jag egentligen vill säga..

Jag var inte oroad första gången, men den här...


Den här gången så oroar jag mig faktiskt! Mer än vad jag äns tänkte när jag fick provsvaren innan op. Nu vet man inget, då var det ju raka svar, nu kan de inget säga och det kanske är det som gör det mer oroande för min del.

Alla känner vi ju olika i situationerna vi ges i livet, jag säger inte att mitt är värre än ngn annans, men det här är mitt, mina tankar , mina känslor..

Och just nu så vil jag bara svära, sova och överlåta det på ngn annan.


Jag är så otroligt tacksam för de jag har i min omgivning idag. Vänner, familj och de undrerbara arbetskollegorna!

Jag önskar att jag kan beskriva för er hur det känns att ha en sådan cirkel runt sig, en sådan värme och medkänsla men ändå perspektiv.

Ngt jag önskar att alla fick uppleva, iaf en gång i livet!

Rent, rakt och utan anklagelser...

Vi är de vi är och ingen ska behöva ändra sig, ingen ska behöva höra att det du går igenom är en lögn, att det är ngt man hittar på, för varför skulle man göra ngt sådant??

Vänner som stöttar men ändå säger ifrån när det går snett, familj som låter mig vara den jag är, men allt vad det kan innebära, för jag vet att jag inte är lätt att tass med alla gånger ;)

Jag har ina åsikter, jag säger rakt ut vad jag tycker, ibland önskar jag att mitt filter kanske vore tätare, men nu är det inte så, jag är bara skapt så..

Jag omger mig idag med få, och jag trivs med de rivgärn som de är =)

Älskar er alla!!!


Nej jag börjar inte bli sentimental, det är inte jag, jag är inte den personen som slänger ur mig jag älskar dig bara för att, utan när jag säger det så menar jag det!

Det är inte ord jag använder lätt, jag vill inte heller höra det om det inte menas!


Oron i magen vägrar ge med sig, den ligger där och drar i mig , tankarna surrar och spelar mig fula spratt.

Jag vill inte mer nu!!!!!!!

Jag går i strejkt! Varför, även om det inte är ngn fara så vill jag inge mer nu!!

Släppa och gå vidare, det är vad jag vill.

Orkar inte tänka, vill inte tänka, bara se framåt...

Vill inte sövas mer, vill ta mer prover, vill att det ska vara över, borta...

Skrika, vråla, lägga mig på golvet och göra allt som ett ilsket barn gör i affären när de inte får som de vill, stampa med foten i golvet, eller bara låta ngn annan ta över, krypa upp i en varm famn och få höra att det är över nu...

Jag vet att det inte är ngn fara, jag har ju blivit friskförklarad, de såg ju ingen spridning på proverna efter op.

Men det där jävla OM.....

Ett ord som verkligen kan bita sig fast...

Tänk OM?!?!





Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards