Alla inlägg den 30 januari 2016

Av Jenny - 30 januari 2016 08:36

Då var det dax igen, dax att klia sig i huvudet och fundera på vad jag vill skriva om..

Jag vill inte att bloggen ska innehålla gnäll eller vardagliga tråkigheter, utan jag vill ju att det ska variera..

Men vad ska man då hitta på nu???


Förkylningen ifrån hell har flyttat in, to.m satt sig på stämbanden.. Så man akn ju säga att det har varit en aningen svårt på jobbet, ja inte bara där... Jag har ju svårt att vara tyst över lag =)

Nu har den suttit i närare en vecka. Jag har passerat "tyck synd om mig" stadiet och på börjat att bli grinig, hur mkt jävla snor kan man ha... Ser ju ut som Rudolf....


Nog om det, annars då?

Ja det är ju det som är problemet, har så mkt jag skulle vilja ösa ur mig men inte gör, skulle vilja, men biter i hop. Så vad finns kvar??

Jo vi tar ett nytt recept ist:


Ingredienser

  • 600 g fläskfilé
  • 1 gul lök
  • 1 vitlöksklyfta
  •  Smör
  • ¾ tsk salt
  • 1 krm svartpeppar
  • 2½ dl matlagningsgrädde
  • 1 dl torrt vitt vin
  • 1 msk vetemjöl
  • 2 msk konc kalvfond
  • 1 msk dijonsenap
  • 1 dl riven Ost

Gör så här:

Skär köttet i skivor. Skala och hacka löken och vitlöken. Bryn köttet i smör-&rapsolja i en stekpanna.

Krydda med salt och peppar. Vispa ihop grädde, vin, lök, mjöl, fond och senap i en gryta.

Låt koka upp under vispning. Lägg över köttet i grytan. Låt köttet koka i såsen 3-5 min. Ta grytan från värmen.

Rör i osten. Strö gärna över hackad persilja.


Servera med kokt ris och grönsaker.


                                                  
                     

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards