Alla inlägg den 13 mars 2016

Av Jenny - 13 mars 2016 16:57

Vad roligt det är ibland när man får ge tipps och de tippsen ger bra resultat =)


För en tid sedan så fick jag frågan om träning på hund, ja nu menar jag inte i lydnads form utan att bygga muskler på hund.

Jag gav de tipps som jag har och hur mitt tänk bakom ligger. Idag har jag sett resultatet och jag tar faktiskt och klappar mig själv på axeln.


Tjejerna i fråga har gått upp i vikt och har nu en del att ta utav men det är lite så mitt resonemang är, man ska ha lite att ta av för att kunna bygga muskler.

Men vi alla resonerar olika, men det ska bli kul att se slut resultatet, dessa tjejer är av tre olika individer och ras så det ska bli extra kul att se när de är färdig.


Men mitt resonemang att de ska ha och "ta av" innebär inte att de ska vara feta! Utan de ska ha knappt ett halvt kilo till övers, som sedan ska byggas om till muskler.


Jag fick även tränings tipps när det kommer till min lilla som alltid väljer att ignorera så fort det kommer en släpvagn, så nu ska jag omsätta det i träning och så får vi se om det fungerar.

Jag hade idag socialträning med min lilla stumpa då jag tycker att hon är en aningen osäker i möte med andra hundar vilket gjorde att jag tog med mig den lilla fröken och åkte ut för att få träffa andra hundar utan resten av flocken, jag blev glatt överraskad av hennes sätt att vara.

Hon tyckte till en början att det var lite jobbigt då det blev en del välkomnande skall , vilket hon inte är van vid, sedan så vart det fullt ös.

Denna flocken bestod av 4 st tikar i olika storlekar och raser, men det gick så bra att det slutade med att de alla trampade runt i köket.


Jag satte mig vid ett tillfäller på golvert för att försöka få mig en bild eller två men det gick sådär då jag hela tiden hade en eller tre hundar i knät =)


Nu är jag hemma igen och lill tösen sover gott i soffan, de två andra är en aningen sura över att de inte fick följa med då de med stor sannorlighet trodde att vi skulle åka ut till vår " vanliga" flock i Storvik, men inte den här gången.

Vi har blivit grundligt inspekterade och genom snosade, även om Jumjum försökte att se oberörd ut när vi kom hem.

Han är ju för go vår Kung.

Men vem vet, nästa gång kanske det är han som får åka ut och träffa dessa trevliga töser =)


                                   







Av Jenny - 13 mars 2016 16:17

Ja det är vad jag tycker att det är för lillasyster Therese.

Många drömmer om att få ge ut en bok eller att få sitt skrivande i en tidning.

Men att få sin dröm uppfylld måste ju vara ngt alldeles speciellt...

Alla kan vi ju få ge ut en bok, men då till ett pris, man får betala tryck mm. Man betalar ett förlag att så sköter de allt, sedan får man betala för antalet böcker som man vill sälja =)


Ja vägarna är många skulle jag tro =)

Boken är inte på många sidor, men det är en otroligt vacker bok, och är en barnbok.

Therese har både skrivit texten och illustrerat bilderna själv.


Boken heter Den lilla älvan & maskrosen.


     


Melody har redan läst den ett flertal gånger & ska i veckan ta med den till skolan och visa klassen =)


Grattis Therese till boken och hoppas att det blir flera =)




Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards