Alla inlägg den 15 april 2016

Tid

Av Jenny - 15 april 2016 19:58

Ja det är ngt jag skulle behöva mer utav, men på ett positivt sätt.

Jobb, träning, barn , hundar & maken ska ju ha sin del av min tid =)

Just nu känns det inte som om jag riktigt hänger med, men på ngt vis så gör jag det ändå.

Jag är glad över den tiden jag hinner spendera med ungarna på morgonen, det är ju en av fördelarna med att jobba i butik, man börjar oftast senare så iaf jag hinner ha morgon stunden med barnen och sedan gå en längre promenad med hundarna =)


 


Lite så här känns det ibland när jag är ute med de fyrbenta individerna, för på vår kanten så tycker jag att det blir värre, runt runt, fram och tillbax, lukta här och sprätt där.

Men så är det ju att vara hundägare =)


För vad vore livet utan hund, ja det är en fråga som jag ofta ställer mig. Skulle jag komma ut lika mkt som jag gör idag, skulle det bli några långpromenader i skogen utan dessa pälsklingar?

Nä jag tror inte det!

Iaf så kulle jag då inte trampa ut för att gå, jag skulle nog nöja mig med träningen på gymmet för att sedan "dö" i soffa när jag kommer hem.

Jag är uppvuxen i hundvärlden och kommer där förbli!

Om jag fortsätter med den rasen jag har idag vet jag faktiskt inte, jag älskar mina basenjisar men skulle bra gärna vilja ramla in i vinthunds världen igen.


Jag funderar på att lägga in en beställning hos min "gamla" uppfödare på en liten svart tik på max 22kg och med stånd öron ;)

Ja jag vet att det inte går att lägga just en sådan beställning men jag skulle bra gärna vilja ha en liten Greyhound tik som påminner om min Lilla Ina.

Lilla Ina pina på =)

Hon var absolut inte den snabbaste , eller den mest framgångsrika men hon var min, min alldeles egna lilla trubbelmakare =)

Hon tog sig in i skåp, hon åt allt hon kom över, tur var att hon hade en mage gjord av stål, tålde allt oavsett vad det var.

Men hon åt aldrig ngt ute, utan det skulle vara ngt som fanns i skåpen hemma =)

Ja vi pratar allt ifrån läk till oboy till bröd, ja allt...

Så innan jag ens hade fått barn så hade jag barn säkrat alla skåp i Ina höjd.

Men vad jag älskade denna lilla tik!!

 





Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards