Alla inlägg den 11 maj 2016

Av Jenny - 11 maj 2016 21:04

ja pappa och storebror oxå, men jag var ju inte på plats så jag känner att jag får säga extra stolt mamma ;)

Idag så har det ju som jag har skrivt tidigare , varit fotbolls turnering för låg och mellan stadie.

Melody och hennes klass vann sin första match med 6-1 och andra med 3-0, Melody stod i mål i första matchen och släppte då in ett mål men gjorde det tredje målet i deras andra match, så ja jag kan nog säga att vi är stolt över våran tjej och hela laget då deharutvecklats en hel del om man tittar ifrån förra året.


Mattias lyckades filma både en räddning och målet =)



 
 

Nu väntar vi med spänning på morgondagens matcher och andra kommande =)

Av Jenny - 11 maj 2016 08:10

 

Av Jenny - 11 maj 2016 07:38

Sitter vid bordet och lyssnar på hårdrocken om strömar ur högalarna.

Dock inte ur mina högtalare utan "matt" lägarens =)

Jag är inte mkt för hård rock... Men det går ju ann och jag förstår att han vill ha musik när han jobbar, det brukar gå lättare då.

Han nynnar även med ibland =)

Vi har beställt nya mattor i hallen uppe och tamburen nere, bilder kommer senare =)


Idag så är det cup dags för låg och mellan stadie klasserna här i Sandviken, första matchen för Melody och hennes klass är efter 14, sedan en till efter 16, Mattias kommer att vara på plats för att hjälpa tjejerna =)

Fotbollen går bra, men bandyn överlåter han till mig *s*


     

Förra året så det ut så här på en av matcherna med SIF.

I år har hon sagt att hon vill satsa mer på målvakt än som "ute" spelare, så nu införskaffade vi egna målhandskar.

Vi fick såda bra hjälp av en av säljare på Stadium i Valbo när det kom till skor och handskar, han pratade med Melody och förklarade hur skorna skulle kännas och vilka handskar han rekommenderade och använde. Och han höll sig på överkomliga priser då han menade att hon växer och det troligen kommer behövas köpas nytt näst år, smart kille!!

Men med skorna så hade vi tur då de var på rea, ordinarie pris 799:- nu 299:- och det tackade jag för!


Igår var det en lång dag då jag inte om hem förens klockan halv 9 , jobb till 18, sedan ringträning kl 18,30-19,15

Sedan var det bara att släng sig i bilen för att åka till skolan där det var info möte för föräldrar och barn inför kommande klassresa i 9an för både A & B.

De planerar att åka till Polen.

Det gicks  igenom vad de hade tjänat så här långt , vad det troligen skulle kosta och hur planen såg ut för att tjäna lite till.

Så både jag och Anton var på plats.

Vi fick även lyssna på några 9or som i år hade varit där och vad de tyckte om resan.

När jag väl landade i soffan så var jag helt slut kan man ju säga, men det hindrade mig inte ifrån att prata lite i telefonen med A för att sedan vara ngt social med den andre mannen i mitt liv ;)


Nu är det nog dags att iaf börja göra sig i ordning innan jobbet =)




Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards