Alla inlägg den 18 juni 2016

Av Jenny - 18 juni 2016 14:03

Ngt vi alla kan komma överens är om att det är en djungel, en stor & djup djungel!!

                     


Är det alltid det dyraste som är bäst?

Eller är det billigaste?

Jag säger att det är individuellt, men jag som person är lite kräsen i vad fodret innehåller!

Jag är väl inte direkt villig att fodra med allt för mkt spannmål men inte heller med en allt för hög proteinhalt.

Utan jag vill ha en bra balans med ett bra pris.

Ett bra kg pris!

Jag som person vill ju inte fodra med ett foder som inte hundarna inte kan ta upp, vilket kan resultera i att det blir alldeles för stora och för många högar per dag...

                                   

Hur ska man kunna välja?

Jag är jätte nöjd med det fodret jag har idag och det är ett foder som jag har kört på mina de senaste 4åren, och alla 3 hundarna fungerar på det! Bra pälsar( färg, kvalité), klor och trampdynor så jag har inga planer på att byta, men det är ändå kul att spekulera och läsa, för även om jag har bytt arbetes bransch helt, så kommer ju hundfoder alltid att vara en del av själva hund intresset för mig.


Mina hundar får även i sin mat ibland lite fläskfärs då jag får se mig besegrad när det kommer till frukost målen och mina B´s är väldigt kräsen, vilket har gjord att jag strör över lite stekt (okryddad) fläskfärs och slurp så går frukosten ner.

Middagen är mkt lättare.

Jumjum som älskar lax, ja även Sessan, men dock inte Fia, gör att de även kan få rester av lax när vi har ätit det.

Jag kör oftast laxolja i maten när det kommer till dessa två då jag tycker att det ger en bra pälskvalité, men fröken kräsen Fia hon vägrar äta när det kommer till ngt som enligt henne luktar så illa så hon slipper.

Lax oljan är även bra för klor och trampdynor, vilket är ett plus det med!

                                            

Det finns ju en hel del foder med lax i vilket gör att man slipper tillsätta, men om man nu som jag har flera hundar och en som inte äter så får man kompromissa =)

Så vad är det som gör ett bra foder till just det, ett bra foder?'

Pris ?

Innehåll ?


För mig är det lite av båda världarna.

Innehåller fodret ngt som jag vet att hundarna inte kan ta vara på / tillgodogöra, så ställer iaf jag mig frågan varför ska jag ge mina hundar det?

 

Men våra hundar är ju olika individer, så bara för att det fodret jag ger mina fungerar hos mig innebär ju inte att det fungerar på dina =)


Men ett litet råd, läs på innehållsförteckningen och fråga dig om det är ngt i den som din hund inte kan tillgodogöra, så då varför fodra med det?


Lycka till där ute =)


           

                              








Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards