Alla inlägg den 22 juni 2016

Av Jenny - 22 juni 2016 07:14

                       


Ja nu står det ytterliage en högtid vid dörren =)

Vi skuttar som små grodor runt ett blomsterklätt kors med finkläderna på och sjunger för glatta livet  =)

Ja ibland kan man ju inte låta bli att le åt våra traditioner, men det är ju "vi" till mångt och mkt, men älskar att göra, så det fortsätter vi med år in och år ut.

I år blir det dock inget skuttande för våran del då Melody tycker att hon har vuxit ifrån detta, men den sociala delen kommer det iaf att bli =)

För vem kan låta bli den goda maten som tillhör midsommar firandet?

                                                  
                 


Mattias jobbar och sonen är hos pappa sin så jag och dottern packar väskan och bilen och tar en tripp till Sveriges närmaste Stad och firar denna helgdag där.

Det jag nu håller tummen på är att solen visar sig och att regnet håller sig undan, men om man sneglar på väderrapporter så der det tyvärr ut att bli tvärtom, att solen kommer att lysa med sin från varo och att blixten och oskar kommer att styra över himlen ....

Men som sagt hoppas kan man ju alltid....


Snart vankas det semester och en del annat, varför är det alltid så att man vill hinna med så mkt som möjligt på sin lediga tid? Man passar på ngt vis inte på att njuta av den lediga tiden som är så kort.

Man klämmer in både ditten och datten sedan så gnäller man på att man inte har vilat upp sig.

Och man gör det år in och år ut *s*

Människan i ett nötskal kanske man kan kalla det?!?


I år har jag dock bara en veckas semester, och det pga att jag har börjat på ett nytt jobb, eller nytt och nytt jag har nu ju varit där i 7 månader men dock så pass nytt att det bara blir en kortare semester, men som sagt med en hel del inplanerat *s*


Mattias har som sagt sin semester som vanligt i 4 veckor och en av dessa kommer att spenderas i Skåne med dottern och Farmor & Farfar och Faster Therese =)

De har en hel del inplanerat.

Jag och hundarna är ju hemma och håller ställningarna... ( vilket innebär för min del jobb och långa & många mysiga hundpromenader ;))


 


Glad midsommar på er därute =)






Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards