Alla inlägg den 24 juni 2016

Av Jenny - 24 juni 2016 10:22

är det så många vuxna som ser dessa storhelger som en skäl att dricka mängder med alkohol?

Det är ngt jag aldrig kommer att förstå, speciellt inte föräldrar!

En eller två snapsar till maten ok, en öl eller ett glas vin, ja visst, men sen då?

Varför ska det alltid gå i överdrift?


Jag har sett alldeles för mkt vad alkoholen gör med familjer, barnen får skämmas, och utstå skrik och en hel del annat ifrån vuxna som inte kan hålla sig till måttliga mängder när de kommer till alkohol.

Jag hatar verkligen denna här baksidan av våra högtider!!


Jag har som ungdom festat och gjort mina små ( kan tolkas stora) pinsamheter som vilken annan ungdom som helst.

Men from den dagen jag blev förälder så blev alkohol ngt som jag inte ville utsätta mina barn för.

Nu är det väl kanske väldigt enkelt för min del då jag inte tycker om vare sig sprit, öl eller vin, men cider är ju helt ok, men inget jag känner att jag måste ha.

Jag kan nog räkna på en hand hur många gånger jag har festat till under mina 15 år som förälder, och då har jag inte haft några barn i närheten!

                                                  
                   

Nej jag är inte ngn sk "bror duktig" jag bara säger vad jag ser idag och har sett i yngre år.

Föräldrar som sitter med kaffekoppen vid köksbordet mitt på dagen för att det är en högtid, och koppen innehåller inte kaffe.

Man tömmer en hel flaska vin på Julafton bara för att det är jul, plus nubbe och annat som till maten tydligen hör.

Det jag undrar över är vad det ger för ngt?

Är det för att slippa umgås, eller för att ha ursäkten - Jag kopplar ju bara av...

Ja jag vet inte och jag undrar verkligen om de som dricker utan kontroll vet det själva?!?


Så snälla!!!

Ta det lugnt med alkoholen där ute, både ni och de runt er kommer att må så mkt bättre i morgon =)







Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards